FRK_R23: Ano, četl, a polemizuje s ODSáckým nesmyslem kapacity P+R ve výši 50% příjezdové dopravy, zatímco stávající stav je to opačným způsobem tragikomické 1%.
Poselství článku je podle mě jinde, než ho vidíš. Jsou to ty 4 souhrnné body na konci.
1. Především se musí správně nacenit všechno stávající parkování (...) Pokud bude parkování v centru dál levné, nebo zadarmo, nikdo nebude mít potřebu se obětovat a parkovat nepohodlně na výpadovce za městem.
2. P+R se také musí stavět blízko míst, kde doprava vzniká. P+R ve Středočeském kraji pomůže, ale stavět je pár kilometrů od centra je už zbytečné, většina řidičů už raději riskne cestu až do cíle.
3. P+R musí být praktické, a proto vyžaduje velmi kvalitní obsluhu veřejnou dopravou. (...) Ani plán, který by se chtěl populisticky zavděčit jen řidičům, nebude fungovat, pokud souběžně s ním nevzniknou i nové linky hromadné, ideálně kolejové dopravy.
4. (..) Efektivnější než dotovat poptávku silnicemi a P+R, je stavět skutečně městské prostředí, které dopravní problémy vyplývající z nadměrné závislosti na autech nevytváří.
Bod 4 je bohužel z kategorie "kdyby byly kdesi ryby", protože Praha už prostě nějak vypadá a i když by si to pár lidí přálo, nemůžeme ji zbourat a postavit znova.
Takže podstatné je to, že
souběžně se zdražením vjezdu do centra musejí přibýt P+R místa "někde" (klidně i dál od Prahy) a současně musí fungovat MHD návaznost.
P+R na špatném místě nebo bez dopravy bude zbytečné a prázdné, pouhé zkomplikování dopravy do centra bez řešení alternativy je jen buzerace.
Ergo, pokud jsem rámec návrhu četl správně, přesně to navrhoval, čili jsem rád, že ho Piráti nepodpořili.