• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    STQ
    STQ --- ---
    JUNIPETRUS: proc me to nemusi zajimat? stydis se za to zes nezazil absolutno? stydis se za to zes ho zazil? a proc? ja ho nezazil, usilovne na tom delam ale jeste nejakou dobu tam nebudu. akorat ho timpadem tezko muzu obhajovat, pojmenovavat a posuzovat jen podle toho co jsem cetl, takova debata uplne postrada smysl a jakykoliv spojeni s realitou pro vsechny strany, to je to co jsem se ti tou otazkou snazil nenapadne naznacit.

    prijde mi ze pouzivas dost silny tvrzeni (typu 'Jogin nebo purusha nebo nejzralejsi rozum to vsak dokaze vyhodnotit a rozpoznat kvalitu:-)' - kdyz zatim nevis ani co je Jogin, co je Purusa nebo co je Nejzralejsi rosum), ktery ale vychazej z toho cos zatim akorat cetl a podle me jeste ani poradne nestravil.

    no offense.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    STQ: to te nemusi zajimat:-)
    Minimalne by jsi mohl pochopit, ze prave o tom mluvi mistri jogy jako treba patandzali.
    Je na tobe jestli jim to chces verit nebo ne
    STQ
    STQ --- ---
    JUNIPETRUS: a tys todle absolutno zazil?
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    STQ: a jak posoudis kvalitu neceho, co je absolutni, mimo vsechny kategorie? to je oxymoron, nezavisle na tom jak zralou mysl mas.

    Kdyz nekdo zazije, zakusi absolutno, tak muze posoudit, jestli to je lepsi stav vedomi ci byti, nez predchozi, kategorie nekategorie.
    Jen kdyz absolutno pojimas jako mentalni abstraktni konstrukt, pak chapu, ze si pak muzes hrat s takovou ruznou pseudologikou.
    STQ
    STQ --- ---
    JUNIPETRUS: - a jak posoudis kvalitu neceho, co je absolutni, mimo vsechny kategorie? to je oxymoron, nezavisle na tom jak zralou mysl mas.

    - rozpor vidim v tom, ze jakmile prijmes zodpovednost za svoje ciny (karmu), prijimas soucasne zodpovednost za utrpeni, ktery prozivas. tzn ukoncis ho ne tak, ze uteces nekam 'mimo matrix', ale ze si ho proste prestanes zpusobovat. v tomhle matrixu. to je to, co se (podle me) sagus snazi rict.

    ono neexistuje zadny 'jinde', kam by se dalo utect a tam 'ukoncit utrpeni' a prozivat todle 'absolutni vedomi'. jediny misto, kde se da ukoncit je tady a ted a jedinej kdo to muze udelat jsem ja, tim co budu a nebudu delat, tim co si budu a nebudu myslet a poustet do hlavy...

    ps: neboj, ctu velmi pozorne jak tebe, tak to na co odpovidas :)
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    STQ: 'nejlepsi je stejne to, co vzdy bylo je a bude,nezrozene a nevznikle' - jak by mohlo bejt neco takovyho nejlepsiho, kdyz je to evidentne mimo vsechny kategorie (tzn i dobry/spatny)?

    Jogin nebo purusha nebo nejzralejsi rozum to vsak dokaze vyhodnotit a rozpoznat kvalitu:-)

    - ale vidi zivot, a ze vidi, ze za utrpeni a stav v jakem jsou si mohou diky karme sami, ze utrpeni ma nejake priciny, a ze clovek ma svobodnou vuli takove priciny vytvaret ci nevytvaret nebo nicit. - tady vidim uplne nejzasadnejsi rozpor - pokud prijmu zodpovednost za to, ze za svoji karmu (a teda domely utrpeni) si muzu ze 100% sam, co mi brani ji zmenit a utrpeni neprozivat? stejne se bez zasazeni novejch (aklistah) samskar realizaci nepriblizis, tzn zbavit se utrpeni je jen jeden z prvnich kroku na ceste.

    V cem vidis rozpor? Mezi cim? Sagus rika, ze zadne utrpeni vlastne neni, jen nejaky skvely vytvor Boha co dostal zachvat. A ze clovek by nemel nic nicit, odmitat atd. ze by to mohla byt snad dokonce drzost
    Ja mu vsak ukazuji odlisnou perspektivu.
    Pises pokud prijmu zodpovednost za to, ze za svoji karmu (a teda domely utrpeni) si muzu ze 100% sam, co mi brani ji zmenit a utrpeni neprozivat?
    To presne ta moje veta rika : "a ze clovek ma svobodnou vuli takove priciny vytvaret ci nevytvaret nebo nicit". Stejne tak by tam slo dosadit slovo "pravo".

    ps: Je dobre cist pozorne, brat v uvahu na co clovek komu odpovida.
    STQ
    STQ --- ---
    JUNIPETRUS: ciste z pohledu logiky a debaty - pripisujes sagusovi neco, co nenapsal a primichavas k tomu uplne cizi pohledy na vec a navic co dva radky odporujes sam sobe :)

    - 'ho stvoril nejaky velky Buh a clovek je jen cerv' - je krestanskej pohled na vec, nemajici nic spolecnyho s - 'co Buh v zachvate euforie a blazenosti rozjel'
    - 'Jestli za to muze nejaky Buh, tak treba neni Buh, ale mozna dabel.' - tady do toho zas michas krestanstvi, ktery s tim nema nic moc spolecnyho
    - 'nejlepsi je stejne to, co vzdy bylo je a bude,nezrozene a nevznikle' - jak by mohlo bejt neco takovyho nejlepsiho, kdyz je to evidentne mimo vsechny kategorie (tzn i dobry/spatny)?
    - ale vidi zivot, a ze vidi, ze za utrpeni a stav v jakem jsou si mohou diky karme sami, ze utrpeni ma nejake priciny, a ze clovek ma svobodnou vuli takove priciny vytvaret ci nevytvaret nebo nicit. - tady vidim uplne nejzasadnejsi rozpor - pokud prijmu zodpovednost za to, ze za svoji karmu (a teda domely utrpeni) si muzu ze 100% sam, co mi brani ji zmenit a utrpeni neprozivat? stejne se bez zasazeni novejch (aklistah) samskar realizaci nepriblizis, tzn zbavit se utrpeni je jen jeden z prvnich kroku na ceste.

    hm?
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR VALOR: ekologickej pohled na vec je mi uprimne cizi, stejne tak jsem nemluvil o tom, jestli je jednoduchy nebo tezky sehnat ryby. pointa je pro me v tom, ze nase tela si uz par (set) tisic let zvykaj na to, co a kdy roste kolem nas, umej to stravit a jsou na to zvykly, tzn je to pro ne cesta nejmensiho odporu.

    priklad: jist treba v zime ochlazujici tropicky ovoce, ktery je navic drahy a plny chemie aby prezilo cestu mi prijde jako nesmysl, kdyz daleko lip mymu telo udela treba husta polivka z repy nebo cesnecka.

    k ajurvede - uvedom si, ze ta je postavena striktne na lokalnich surovinach - indove krom koreni nikdy nic nikam nedovazeli a nedovazej ani ted - zaprve jsou chudy a zadruhy jim tu vsechno roste, takze proc by to delali. no a stejne tak nevidim pointu v tom se zivit nejakou uplne cizokrajnou stravou u nas, kdyz tam vpodstate vsechno mame. ale samozrejme je dobry bejt chytrej a nedelat to do extremu. proti rejzi, korenim, zazvoru nebo francouzkejm kozim syrum taky nic nemam, ale urcite na nich nemam postavenej jidelnicek.

    jako typickou ceskou kuchyni beru to, co mi ted vari babicka - tzn to co se varilo v jiznich cechach pred 100 a vic rokama. spousta polivek, brambor, rejze, lustenin, knedliky, omacky, houby, malo masa (byli chudy :)), lokalni bylinky, malo soli. evidentne funkcni strava, babicce je pres 80 a beha po lesich jak mladice :)
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33 HANY33: jestli me neco udivuje tak je to terminologie kterou pouzivas. preskakujes od pokroucenejch definici jogy, pak k nejakymu magovi az k maharisimu. celkove pak pozoruju ruzny stupne zmateni (muj ucitel by rekl delusion :))), kdyz to rozeberu na tomhle prispevku [ HANY33 @ JÓGA ] :
    mysl, city a tělo samozřejmě jsou naší součástí, dokud jsme v hmotné lidské inkarnace - jak DOKUD? zadny jiny vteleni aktualne k dispozici nemas. pokud se ti povede se inkarnovat jako jinej typ bytosti, napriklad bez hmotnyho tela tak je to pro praxi nepouzitelny a pokud se ti povede neinkarnovat tak tim jak hmotny telo tak jemny tela koncej - takze jaky DOKUD?
    Lze si je ale Pozorovatelem v nás uvědomit a neztotožňovat se s nimi, tím je jakoby "oddělit" od tohoto našeho Pozorovatele - a oddelujes co od ceho? jak muze mit pozorovatel (mimochodem co to je? Purusa? Ahamkara? Boddhi?) zamer cokoliv od cehokoliv oddelovat?
    Toto vědomí ovšem není mysl. Mysl jsou pouze naše představy, obrazy. Vědomí toto vše jen pozoruje a nehodnotí. - nikoliv, mysl jsme rozebirali [ STQ @ JÓGA ] . to o cem pravdepodobne mluvis jako o vedomi bude Purusa - ten ale nic nepozoruje, neb je vse-pronijajici a vse-obsahujici a zadnou akci neprovadi.
    Tys to nikdy v meditaci nezažil, že tě to tak udivuje a nazýváš to bordelem? - jo zazil jsem prave spoustu veci a proto me udivuje, co tu pises.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SAGUS:
    Jinymi slovy prekrucujes to co rikaji ostatni, aby to jejich postoj vyznel absurdne a extremne

    A jeste jinymi slovy "doporucujes" milovat matrix, protoze ho stvoril nejaky velky Buh a clovek je jen cerv, ktery se musi povine radovat ze sveta nebo zivota, prestoze mnoho lidi objektivne zakousi jako utrpeni?
    A co kdyz budes drzy a dovolis si kritizivoat to bajecne stvoreni nebo dokonce ridit svuj zivot? Potresta te Buh?:-)

    Pravda je takova, ze nekteri by radi ukoncili to co nazyva nevedomost a utrpeni.

    A jaky vlastne Buh?
    Jestli za to muze nejaky Buh, tak treba neni Buh, ale mozna dabel.

    Kazdopadne nekteri neveri v tveho rozverneho velkeho Boha, od ktereho jsou lidi oddelen, ale jsou postoje, ze pokud takovy Buh je, jsme jim castecne mi sami.
    A nase vule muze byt jeho vule.
    Mozna mezi nami jsou Sivove, kteri radi ve sve moudrosti ukoncuji to, co rozjizdeji nezodpovedni brahmove. Ono pak muze vzniknout i neco noveho lepsiho.
    Ale stejne to vypada, ze nejlepsi je stejne to, co vzdy bylo je a bude,nezrozene a nevznikle
    A zase jsou nekteri, ktere nezajima kdo co rozjel, ale vidi zivot, a ze vidi, ze za utrpeni a stav v jakem jsou si mohou diky karme sami, ze utrpeni ma nejake priciny, a ze clovek ma svobodnou vuli takove priciny vytvaret ci nevytvaret nebo nicit.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    Inymi slovami, nektori z vas by zrejme radi okamzite ukoncili to, co Buh v zachvate euforie a blazenosti rozjel :)) . Ja teda nemam tu drzost.
    VALOR
    VALOR --- ---
    KAREN: jo denně celozrnné pečivo. Jako přílohu běžně kuskus občas pohanka. Jáhlová nebo kukuřičná kaše taky jde. Co se týče kroupů tak k těm mám od dětství odpor ze zabíjačkové prdelačky. Tradiční česká kuchyně, která je třeba v původních kuchařkách M.D. Rettigové je podle mě mnohem zdravější než to co najdeš dneska v klasickejch hospodách. Třeba klasické polívky kde dneska dělají vývar tradičním způsobem? Málokde si dáš i česnečku z vývaru. Většinou tam hodí kostku masoxu. Všude jsou výpečky se zelím a KNEDLÍKY. (pro vegetáriána smažák) Po jáhlech, pohance atd. ani stopy. Nejsem typickej zastánce nelokálnosti, kterej by hltal jen indickou a asijskou kuchyni. Naopak. Miluju brambory. Není nad domácí cuketu nebo zeleninovej salát ze zahrádky s domácím kozým sýrem. Nadruhou stranu se snažím experimentovat. Nebojim se ani indických ostrých jídel. Shoyu bio je pro mě objev letošního roku je mnohem lepší než sojovka. Jaká je podle tebe u nás dostupná kombinace plodin a bylin, která nahradí zázvor?
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: ja si zase myslim, ze ty dojdes k tomu co mam na mysli ja :).. trik je v tom rozvijet zivot, myslenky a ciny dal... byt naplno v tom, a zaroven byt nezaujaty. V tom je zen, tao, osviceni... nie v tom ze odstrihnes vse co se ti zrovna nelibi.. nevidis ten paradox? Ako mozes nezaujatym pozorovanim dosjt k tomu, ze neco je spatne? To je skoro ako bezpodminecna laska, verze "neco za neco" :D :D

    Ale pre mna za mna, trp si a utikej kam chces..
    KAREN
    KAREN --- ---
    VALOR: k ty "nelokalnosti" a ryzi - a jaky obiloviny nebo produkty z nich jidas? varis si jahly? kroupy? sama to neberu moc striktne (a uz ne tak striktne jako za "ortodoxnich" makrobiotickych casu - i kdyz tam se samozrejme pouzivaj exoticky plodiny jako ryze, rasy, sojovka, umeocet atd.), ale vzdycky mi prislo, ze zastanci "nelokalnosti" maj casto dost omezenej prehled o mistnich plodinach a jinejch zdrojich a pouzivaj z dostupnyho spektra jen nejakou vysec. zazvor je super, ale i tady je tu podle me dostupnejch dost plodin, bylin (a jejich kombinace), ktery maj podobnou funkci. verim, ze je mozny najit mistni plodiny a potraviny, ktery se dost krejou s nemistnima - bez nichz si to nektery lidi treba vubec nedokazou predstavit.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    HANY33: zeptam se te takhle - kdyz v lese vyroste mraveniste plne slozitych chodbicek, kdo ho navrhnul a postavil? jednotlivi mravenecci, nebo abstraktni organismus - mravenci kolonie? a neni nase vedomi jen neco podobneho?
    libi se mi to : "My" jsme naše vědomí viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Emergence
    HANY33
    HANY33 --- ---
    SAGUS: Nechci ze sebe dělat moudrého a zkušeného :) ale myslím si, že k tomu časem dojdeš. Pokud budeš analyzovat co ti způsobuje trápení, tak jsou to převážně myšlenky, a hlavně myšlenky na minulost (bolestné vzpomínky) nebo myšlenky na budoucnost (naděje, obavy co bude).

    Pokud pozoruji nějaký objekt a začnu nad ním příliš přemýšlet a rozvíjím další myšlenky o něm, taky mě to nenechává v klidu. Lépe je vše nezaujatě pozorovat a nemít s ničím nic společného, neztotožňovat se s objekty mysli. Na ničem nelpět. Netvrdím, že to je snadné a já sám vyvíjím úsilí takto konat.

    A konečně, je super prožívat zážitky díky hmotnému tělu, radovat se ze všeho, pokud je člověk zdravý, jakmile však příjde nemoc, stáří, bolest, už to taková radost z tělesnosti není, takže ono to je pro tebe zatím pochopitelné, nemít touhu se zbavit těla a příjemných myšlenek. Ale ze zkušenosti vlastní a jiných lidí vím, že život je v převážné většině utrpení. A utrpení způsobuje tělo, mysl a emoce.
    VALOR
    VALOR --- ---
    INK_FLO: na webu najdeš i články, které tvrdí opak. ;)
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: jestli narážíš na to, že by lidé měli jíst jen lokální potraviny tzn. nepoužívat v kuchyni zázvor, pepř,chilli, rýži, italská rajčata, pomeranče, banány atd. Tak rozumím ekologickému pohledu na věc a v zásadě s ním souhlasím. Náklady na dovoz jsou drahé. Každý, ale nemá možnost si vypěstovat vlastní zeleninu a ovoce a čas na to aby si je zpracoval a uchoval na zimní měsíce. Co se týče toho, že je pro čechy dobré jíst jen to co se vypěstuje na našem území z hlediska zdraví. Tu teorii znám a nesouhlasím s ní. Rýže je ideální zdroj karbohydrátů. Z mojí vlastní zkušenosti je její konzumace zdraví prospěšná, stejně jako konzumace čerstvého nebo sušeného zázvoru a některých druhů exotických koření. Daleko více mi sedí Ájurvédký pohled výživu, že lidé se dělí podle tří dóš a jejich kombinací. Pro každého je vhodná strava složená z jiných potravin a jiného koření. Ochlazující nebo zahřívací podle jeho typu. Stejně jako podle typu spíše sladké, hořké a nebo trpké chuťi.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: chcel som tym povedat nieco trochu ine, ale lepsie uz to asi nedokazem. Neviem ako ty, ale ked ja nezaujate pozorujem svoju mysel a telo, prestavam mat tuzbu sa ich zbavit - to je tiez nezaujatost, brat veci tak jak su. Akonahle tuzis po nejakom vyslobodeni sa sam od seba, tak uz je to hodne zaujaty postoj, touha po necem, co nakoniec aj tak zistis ze vubec neni zapotrebi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam