TEAPACK: ok, dobře, tohle chápu. (taky lze mluvit o přetížení, které to musí snést, ne?). ale i tohle by mělo jít nějak testovat
TEAPACK: tak těch 650W musím rozporovat (zdroj: wiki)
1) vliv odklonění - jasně, mluvím o 3h letu přes poledne (i na solárním kole jsem přes poledne vždy ujel největší úsek cesty a ještě za jízdy dobil baterii, teda dokud byly panely nepoškozené). I potom je to v našich šířkách, méně než kolmo nad obzorem, to je jasné
2) experimentům jsem se teď věnoval 3 léta po sobě dost intenzivně a určitou představu mám (teď se ale chystám poprvé experimentovat s monokrystalickým flexibilními panely, se kterými počítám do pěti let i na to letadlo)
3) účinnost dobíjení není vůbec špatná, ale jak sis jistě povšiml: můj koncept počítá s dobíjením na zemi před startem, poté budou panely hlavně snižovat zatížení baterie a prodlužovat její výdrž, v ideálním případě nabídnou vodorovný let bez dobíjení baterií. (o dobíjení za letu půjde mluvit v případě klouzavého letu, pokud jsem předtím stoupal v termice... tzn. během těch přeletů k nějakému dobíjení občas dojde, ale nespoléhám na to)
... ad měření tahu vrtule: to je další dobrý nápad, nejdřív si hrát jen s elektromotorem a vrtulí, než začnu skutečně nakupovat ve velkém panely nebo s něčím létat. (je toho spousta, co se dá vyzkoušet předtím, než se pokusím doopravdy se v tom letadle zabít :)