CUKI: Tvůj odhad je docela správnej.
Elektromobil má skutečně menší závislost spotřeby na stylu jízdy, o to zásadnější je ale závislost na rychlosti.
Jak už jsem zmiňoval s tím Taycanem, když jsem s ním jel fakt ostře, tak spotřeba stoupla z něco přes 20 kWh na 31 kWh. Což je na jednu stranu hodně, na druhou stranu, kdybych takovýmhle tempem jel s benzínovou Panamerou Turbo, která po dálnici bude žrát 10, tak bude na těch okreskách žrát 40+, možná spíš 50+.
Stejně tak Enyaqy mi žraly při svižný okreskový jízdě (i když samozřejmě zdaleka ne takový jako s tím Porsche) stoupla spotřeba třeba z 23 na 25-26 kWh.
Co je u elektra víceméně naopak proti ICE je, že ve městě žerou téměř všechny míň než mimo město nebo na dálnici. Opakovaná akcelerace a brzdění nevadí, protože se to zrekuperuje. Vadí rychlost.
Rychlost pak vadí různě v závislosti na tom, co je to za auto – Taycan nebo e-tron GT umí jezdit 160 km/h za nějakých 25-26 kWh/100 km, takže s nima jako zatím asi s jedinýma EV má smysl jezdit delší trasy rychle.
Enyaq nebo něco podobnýho jde při 160 km/h nad 30 kWh, což ti srazí dojezd někam na 200-250 km a protože neumí rychlý dobíjení (maximum má 125 kW), tak ve výsledku při těch 160 km/h dojedeš do cíle pozdějc než při 130 km/h. e-tron GT je placatej a aerodynamickej a má 800V architekturu a tedy 270 kW nabíjení, takže dává smysl jet kilošede a každejch 300 km nabít.