• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    MILKMAN: Ivan Bartoš byl dlouho v obřím zápřahu a teď řeší svoje agendy. Z jeho pozice je asi dost těžké mít jakýkoliv silný názor na předsedu. Prostě proto, že jakákoliv kritika by skončila něčím jako: "Tak jsi to ty měl dělat lépe".

    Souhlasím s NIEKT0, že rozdíl i mezi nejhoršími politky za Piráty a průměrem ODS je propastný ve prospěch Pirátů.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    MILKMAN: co sleduju IB fb, tak docela spokojenej, přesděluje a tak nějak drží basu. i když tyhle kejkle podle mě sám nedělá a nejspíš ani nesleduje
    jak funguje magoš služebák netuším. ten týpek, cos link z kverulanta, bude větší problém a ještě ho za to brzy idnes a spol. rozmáznou, nebo si to šetří ještě na později
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MILKMAN: no a je to pravda? to je asi doložitelné... přes nějaké konkrétní jméno a tak.
    MILKMAN
    MILKMAN --- ---
    XCHAOS: Docela by mne zajímalo, jak je Ivan Bartoš spokojen s novým předsedou. Jak to sleduji v Praze dost zblízka, tak prostě nelze nevidět, že si ZH hbitě osvojil ty nejhorší praktiky pražské ODS a bývalých pražských Socanů. Jestli je pravda, že do dopravního podniku protlačil nějaké svého známého na místo bezpečnostního ředitele, ačkoliv věděl o tom, že se jedná o člověka, který byl vyhozen od policie za chlast za volantem a navíc ještě v podmínce udělal další průser, tak je to smutné....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MILKMAN: no, od toho dojíždění na magistrát na kole před lety se docela posunul, hmm...
    MILKMAN
    MILKMAN --- ---
    XCHAOS: Po dnešku již víme, že pro Zdendu Hřiba je svoboda především v tom, že se nechá na volební pirátské akce po ČR vozit magistrátním autem s magistrátním řidičem.... to mi přijde skutečně velmi pirátské :(.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: svoboda přece znamená svobodu pracovat ve schwarz systému a platit minimální daně, sociální a zdravotní - ne svobodu postavit si barák bez garáže - to zase prr :-)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    FRK_R23: bohužel mi to přijde nereálné. zvlášť ve větších městech. prostě nám ujel jenom další vlak, jeden z mnoha
    co bys udělal s auty třeba ve Vršovicích? místo neseženeš, tak budeš parkovat někde na periferii a jezdit pro něj na kraj 3/4hod?
    kdokoliv by to jen navrh, by skoro hned v politice skončil. na to je tady většina nakolejená těžce na motolobby a svou lenost/neohleduplnost

    bavil jsem se o tom s kamarádem a ještě zastupitelem v pondělí (bratranci) - argumentace je takhle: přijeď ke mně do Španěl a uvidíš, jak to může být horší
    tož jsem se neudržel a nazval je oba čuráky a co je to za pokokocenou logiku koukat se někam, kde je to horší? s tímhle by se cz konzervy mohly jít už fakt zabít, argumentace pomocná škola
    když jsem jim zmínil něco jako mhd nebo parkovací dům, tak na to druhé - na tom by město nevydělávalo - to jsem se chtěl jít už zabít, o čem to vůbec melou a co má vlastně plnit město(radnice)?

    je to imho teď úplně marný
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FRK_R23: Tak jasně, nejsme ve sporu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CHORCHE: To mi taky přijde jedině správné.


    DOCKINEZ: Garážové stání ale taky vyjde na cca mega, takže to počítám jako parkovací místo v garáži.

    Pointa je přece v tom, že nemá bejt POVINNOST tohle stavět.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FRK_R23: No kdyby to byla aspoň garáž, tak jsem pro. Extra cimra se hodí i bez auta a je to lepší než sklepní kóje.

    Ale u spousty domů žádnou garáž nemáš, kupuješ si tak leda vymezenej kus podlahy v podzemních stáních. A to už je o dost horší nabídka.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    a jen tak bokem, garáže vlastním 2 - jednu má máti a druhou jsem pronajal. hl. problém je, že jsou staré jak já a tudíž ne na SUV a ovce v dieslu :D takže většina nových aut se mi tam nevejde
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    FRK_R23: koukni třeba na Tokyo - nemáš parkovací místo? tak si nemůžeš koupit auto

    XCHAOS: rád bych tu obec viděl, i tady na maloplácku místa nejsou. parkuje se na trávě, případně se blokují auta za sebou atp.

    ostatně i mě to sere z x důvodů (auto jsem někdy před 2 roky prodal), ale pak chodíš po městě a si furt na parkovišti a je úplně jedno kam jdeš. všude samé debilní kapsy, tady už jednosměrka, aby se dalo parkovat na jedné straně...
    je to jak bydlet na smetišti
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: v obcích je většinou dostatek parkovacího místa to jediné, co ty obce maj :-) každopádně je to zajímavé dilema. Mimo jiné, dojíždění po Praze do práce se bráníme tím, že neexistuje celopražské parkovací oprávnění, ale pokud každá kacncelářská budova, supermarket i obytná budova budou mít podzemní garáže, tak nebude nic, co by motoristy zastavilo. Takže je fakt klíčové počet parkovacích míst celkově snížit. Jako politický program je to ale menšinové, pro catch-all stranu je to sebevražda.

    Přiznávám ale, že i takto redukovaná municipální politika Pirátů je pro mě v jistém smyslu aktraktivní, ač v tom vidím zájmy developerů, kteří prostě na bytu vydělají víc než na garáži a ještě ušetří za bagrování, a je to maskované jako sociální program, což je jen částečně (realitní bublina žije vlastním životem a postavit tolik nových bytů, aby klesly nájmy, se zřejmě nepodaří... poptávka prostě je...)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    KEDRIGERN: Jako že obyvatelé menších obcí by měli mít možnost jezdit autem do regionálních center i kamkoliv jinam, a proto se stát bude starat, aby je měli kde parkovat, ale obyvatelé velkoměst by nikam (ani mimo své město) autem jezdit neměli a proto by se pro ně možnost parkování neměla řešit?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KEDRIGERN: Já ti nevím hele. Proč bys k bytu měl mít automaticky garáž? Tak jestli chci k bytu garáž, no tak si připlatím, ne?
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    Parkovací minima totiž dávají smysl v maloměstech, které se začnou potýkat s více auty, ale zároveň se chtějí stát regionálním centrem, kam se jezdí z okolních obcí.

    Ale v aglomeracích, kde je auto pro běžnou přepravu naprostý nesmysl jsou překážkou rozvoje bytů a čehokoliv. A právě vedou k té indukci, kdy přivedou více aut do centra, které je beznadějně přeplněné (to nejde obejít, to je o fyzické velikosti aut).

    ČIli parkovací minima dávají smysl třeba v obcích od 10 000 obyvatel do 300 000 obyvatel a pak jsou brzdou.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Ty tomu nerozumíš. Správně pravicové je mít parkování zdarma a mít možnost zaparkovat klidně uprostřed Staromáku. To jsou ty správné pravicové hodnoty v podání místní ODS.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: přitom to ale není levicové. Princ Charles, ještě než byl král, byl taky odpůrcem moderních měst s auty. Levice je naopak požadavek rovného zpřístupnění konzumu masám, což masový automobilismus docela naplňuje. I když ve městě nevlastní dům nebo byt, můžeš si v něm zaparkovat malý plechový domeček na kolečkách, aspoň symbolickou "dočasnou nemovitost" (většinu času parkuje). Sociální potřeby skrývající se za automobilismem se budou rozkrývat ještě léta... včetně toho, že každého auto musí být připraveno pojmout celou rodinu, ale většinu času jezdí prázdné....

    Na druhou stranu, Hřibův příklon k sociálním minibytům bez předsíně je taky legrační. Je to požadavek developerů a potažmo bank, které potřebují poskytnout co nejvíc jednotlivých hypoték na byty. Varianta, že by spíš mohl klesat počet single domácností, není ve hře... no nic. Samozřejmě nechci lidem bydlení odpírat. Spíš se ale zamýšlím nad smyslem masového přílivu lidí do měst v dnešní době.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: To je snad něco jinýho ne? Parkovací minima ukládají nějaký počet parkovacích míst pro novou zástavbu. Tím fakticky prodražují byty a samozřejmě přitahujou víc aut.

    Ale ze mě už je levicový radikál, auta ve městě nechápu a nenávídím. Celej ten mindset je debilní a jednoho dne nám to bude připadat neuvěřitelný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: no, tak on současně existuje i odpor proti parkovacím místům na ulicích, který je do jisté míry oprávněný, jenže aktivisté si neuvědomují, že všechna ta auta se do a z podzemních garážích budou muset nějak dostat, takže poptávka po automobilovém tranzitu centrem bude díky podzemním garážím neustále narůstat....
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Parkovací minima jsou naprosto absurdní nesmysl, vůbec nechápu jak se to tam mohlo dostat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    STAROJDA: já se přiznávám, že ty povinné podzemní garáže jsou asi skutečně nesmyslná norma, když současně chceme automobilovou dopravu ve městech omezovat. fakt asi je potřeba poslat lidi, co chtěj auto, bydlet mimo Prahu, no...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam