• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý trolling a flamewars patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    Homepage - www.pirati.cz | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    EL_TOPO: ehm, to je ještě další level :-) "nevadí, když politik hajluje - hlavně, když jezdí autem jako my" :-) Motoristi a SPD budou ještě vypečený... jestli tam třeba vznikne nějaký slepenec, který Babiše bude ochoten podržet i bez podpory těch mateřských struktur.... takový VV znovu a lépe :-)
    EL_TOPO
    EL_TOPO --- ---
    XCHAOS: Takže Motoristi:D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    POPELAVY: Piráti dlouhodobě nejsou schopní být to, co by jejich voliči a příznivci chtěli. Jak dobře vystihl Jindřich Šídlo v jednom svém videu (parafrázuju): Chceme takovou stranu pro všechny, tak jako trochu nalevo, ale současně i napravo a hodně uprostřed, aby jí volili chudí, ale současně aby ji sponzorovali bohatí, aby byla populární na Internetu, ale současně aby ji fandili i lidi, kteří netuší, co to vlastně Internet j...
    POPELAVY
    POPELAVY --- ---
    KEDRIGERN: Světu pomáhám, kde o to je zájem. A podle svých možností. Na Nyx jsem se stavil podívat po letech a shodou okolností se tu s tebou podělil o názor. Spíš se ptej, proč a jak se mnou jako s příznivcem a voličem komunikuješ.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    XCHAOS: dal jsem konkrétní příklad toho severu, kdy prostě do toho centra musíš a je jedno jestli mhd nebo autem i když nechceš, protože tam není jiný most
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    CAIDEL: mě to dal seznam, hlouběji jsem nepátral
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    HONCKA: Kunratice-Radotín přes centrum netřeba a v tuhle chvíli to ukazuje spoje pod hodinu, ale budiž :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HONCKA: no ano, Brandýs - Stará Boleslav byl případ pro legendární Zandlovu (vlako)tramvaj :-) ok, řekněme, že cesta od současného stavu k ideálními nebude snadná. Ale současně, dokud bude rychlejší snažit se to mordovat autem přímo do centra, místo toho, aby ho lidi odložili na záchytných parkovištích (a to pokud možno co nejdál od Prahy samotné), tak to prostě lidi budou mordovat těma auty napřímo. A jediné, co jakž takž nabízí dobré jízdní doby, je příměstský vlak (třeba metro ze Zličína nebo do Černého Mostu do centra je dobrý peklo... ale zase má člověk dobrou šanci přežít jadernou válku, protože stráví velkou část života pod zemí :-))
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    XCHAOS: O centru se ale nebavím, bavím se o periferiích, dejme tomu Kunratice - Radotín autem 20min mhd 1:20 protože se musí jet přes centrum nedejbože, když si k tomu vezmeš ještě Prahu východ/ západ. A všechno tohle nepodchytíš, že prostě na tolik spojů nejsou prachy.
    Jinak se železnicí souhlasím, měly by na ní být napojený všechny větší města okolo Prahy. U nás v Brandýse jezdí akorát bus tj autem je to vždycky rychlejší a pohodlnější (jezdí to po stejný silnici, ale nemusíš zastavovat a můžeš si dle aktuálního provozu vybrat rychlejší trasu), kdyby byl sbahn, tak tím bude jezdit určitě víc lidí
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HONCKA: nemyslím, že je to TAK neřešitelný. Ve městě máš většinou limit 50 km/h, na městských dálnicích sice 70 km/h a řidiči se vztekaj, když to někde nedostanou a je tam padesátka (to nemluvím o zóně 30 mimo hlavní tahy... to je další věc, která je v Praze zatím tabu). No, tramvaj to nepředjede... ta jede průměrně, včetně zastávek, v uliční síti asi jen 17 km/h. Tramvaj je skvělá, ale jen jako celodenní předvídatelná páteřní soustava s krátkými intervaly, ale sama o sobě auto nepředjede...

    U městské železnice není nikde psáno, že by nemohla být dimenzovaná třeba na stovku. A nejsou na ní křižovatky se semafory. Takže je to jen počtu přestupů, potřebných do dosažení cílové stanice. Jako jo, budou trasy, kde prostě MHD nevyhraje, budiž (zvláště, když by congestion pricing eliminovalo dopravní zácpy). Ale pořád třeba dojezdový čas ze záchytného parkoviště na Dlouhé Míli dejme tomu na Letnou (Výstaviště) by mohl být snadno kratší, než autem - a to klidně i mimo špičku a včetně nejdelšího intervalu. Jakmile intervaly na městské železnici začnou být 10 minut jako na metru, začne to být hodně zajímavé....
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    XCHAOS: udělat mhd, aby byla vždy rychlejší je imho neřešitelný (resp nezaplatitelný), že vždycky na určitých trasách bude rychlejší jet autem, zvlášť pokud jezdíš mezi periferiemi. Důležitý je mít infrastrukturu postavenou tak, aby ty co nechtějí jet do širšího centra do toho širšího centra jet nemuseli, protože se nedostanou jinak
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    EL_TOPO: to bys ale rychle zjistil, že celý centrum je vlastně jedna velká zamotaná dálniční křižovatka, s nějakýma místníma službama, nějakej ten zábavní sektor, shopping mall... a tím to hasne. Místní si nic nevydupou, protože žádní nejsou: ty domy jsou prázdná skořápka. Za 1.republiky přímo v oblasti Václaváku bylo něco ke 20000 lidí, dnes jsou z toho různý kancly, ale některý domy (např. U Stýblů) jsou uvnitř jen prázdný skořápky - Detroit. V blocích okolo Václaváku dnes trvale bydlí jen asi 1000 lidí - jak by si mohli asi něco "vydupat"? To je začarovanej kruh, když to není místo k životu, dělá se tam "business".

    HONCKA: tím si ale přesně vystihl, jaký bude doopravdy efekt otevření toho okruhu: vyrazí auty i ti, kteří do té doby radši jezdili MHD. Spíš by to chtělo řešení, aby tou MHD to bylo vždycky rychlejší, než autem. A případně congestion pricing - tedy, že se může stát, že některé dny prostě nebude průjezd Prahou zadarmo.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    EL_TOPO: tak ono u nějakých věcí to pomůže, hlavní problém je chybějící most na severu, kdy máš v Troji a pak až v Kralupech, tj když potřebuješ něco převést z Roztok do Klecan, tak musíš přes Prahu. Žena třeba pracuje na ČZU v Suchdole, jezdí z Brandýsa, Jezdí většinou MHD, to trvá nějakých 80min (100min door to door) Autem jezdí, když potřebuje být brzo doma, když jede včas tak 40min. Kdyby byl otevřený okruh, tak se Praze skoro úplně vyhne a počítám, že za 20min je v práci
    EL_TOPO
    EL_TOPO --- ---
    LOPIK: Jestli to poroste takhle dál, tak si to u svých politiků vydupou sami místní. Třeba aby se do jejich bočních ulic které začínaj sloužit jako neoficiální průtahy městem daly třeba zajížděcí sloupky s přístupem jen pro rezidenty jako na Západě. Tím se vyřeší i parkovací zóny, protože se tam nikdo jinej nedostane.

    LOPIK
    LOPIK --- ---
    EL_TOPO: Jestli bude Hřib&co u vesla, tak už bude celá Praha pěší zóna a kolony jsou přece vyřešený.
    EL_TOPO
    EL_TOPO --- ---
    SHAMAAN: Pokud se bude Praha dál rozšiřovat a bude sem dojíždět víc lidí ze Středních Čech, tak tu bude za dalších 25 let už totální peklo. Na dnešek se bude vzpomínat jako na selanku. Nevim co si kdo jako slibuje od dokončení okruhu, když velká část těch lidí nekrouží kolem a jede dovnitř města:DD
    SHAMAAN
    SHAMAAN --- ---
    XCHAOS: Přesně, zácpa je levicová, všichni dojedou stejně pozdě nehledě na příjem :)

    Za mě je ucpaná praha netéma, možná skoro antitéma, proč proboha lejt miliardy do sanace problému co objektivně nemá řešení, žejo. Ale pokud už si motopravice v médiích protlačí, že to bude téma voleb, zasloužili by ochutnat vlastní medicínu - rozděl a panuj - mýto pro náplavy uvnitř městskýho okruhu VČETNĚ. Ať středočeši cálujou. Je to asi vhodnější téma pro Prahu sobě, která se nemusí ohlížet na voliče v SČK v jiných volbách.

    A až za pár dekád trochu civilizačně dospějeme, tak se to prostě rozšíří na všechna auta.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NIEKT0: no, hlavně na rozdíl od nějakého trvalého mýtného to prostě řeší problém jen když nastane a umožňuje lidem naplánovat si cesty jindy. Samozřejmě, v českém prostředí si všichni vymyslí mraky vyjímek, proč zrovna pro ně by to platit nemělo, ale řekněme to takhle: DPH se taky platí i z knih, že ano...
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    XCHAOS: Toto, budi to emocie, ale racionalne je to podla mna velmi funkcny princip.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Já po Praze pravidelně autem nejezdím, pracuju z domova.
    A pokud někam jedu, tak se obvykle dopravním špičkám a zácpám dokážu vyhnout - buď časově nebo trasou.
    Ale ten problém autobusů stojících ráno a odpoledne v kolonách vnímám, v Praze je spousta míst kam se jiným druhem MHD nedostaneš a přitom ve špičce tam dokážeš nabrat proti jízdnímu řádu 15-20 minut navíc a chůze je v daném úseku srovnatelně rychlá alternativa.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Congestion pricing - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Congestion_pricing

    Na rozdíl od "nízkoemisních zón", které by u nás zatím ještě fungovaly, protože elektromobilů je zatím pořád málo, tohle platí všechna vozidla. Hlavně je to tržní řešení, zatímco zablokovat všechno osobníma autama je "diktatura proletariátu", svým způsobem :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam