• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi vulgarit a osobních útoků alespoň na úrovni některých slušnějších klubů tady na NYXu (nereagujte na ID DANYSEK a VYHULENY_UFO jsou to trolové)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu, zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    CAIDEL: Přesně, to už říkám pár let.

    Považuji za reálnější vyřešit problémy jiných zdrojů, než mega projekty s mega korupčním a šlendrián hrozbou. Viz VRT.

    Například mě nepřestává fascinovat, že ČEZ staví solární elektrárny na zemi. Co vím, tak už citlivě a vyhýbá se chráněným zviřátům, zemědělské půdě apod. Ale stejně mi hlava nebere:
    1) Proč radši nenabídnou řešení na klíč velkým barákům (třeba rozdělit 50 na 50)
    2) Nevyužijí svůj koncetrovaný kapitál k budování vyvažovacích a akumulačních zdrojů - vždyť to je ekonomicky budoucnost. Kupovat když je levno, prodávat když je draho. Kapitalističtější už to být nemůže.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Myslím, že debaty o trasování VRT (teď po letech uzávěr v územních plánech se to už bude měnit dost blbě) budou docela zkouškou naší podpory v regionech, protože samozřejmě, celostátně VRT dost podporujeme (což je logické - Piráti jsou strana voličů z velkých měst, co mají problémy lidí z velkých měst). Je fakt, že regiony z tohou budou mít dost houby.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215821354686268&id=1816891436
    #regiony #vrt

    Argument, že vlaky jen projedou a nic, je docela vážný (to i ty dálnice mají občas dálniční nájezdy). co jsem koukal, tak německé ICE staví asi 5x častěji, než francouzské TGV a je to evidentně proto, že v Německu mají regiony větší váhu a berou tam demokracii na místní úrovni vážně, zatímco Francie jsou centralističtí étatističtí socialisté, takže můžou vlakům zavelet a regiony profrčet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: nekde je na hrane, nekde neni - a ostatne to reflektuji i cenove kategorie... a dilem je na vine i to, ze se az prehnane uprednostnuje doprava osobni - ono kdyz jede rychlik do Ziliny a pul hodiny po nem rychlik do Kosic, tak to smysl (z pohledu efektivniho vyuziti omezenych zdroju) moc nedava - proc tam radeji nepustit jeden "naklad" s kontejery? Samozrejme dilem je na vine i dlouhodoby investicni deficit - kdy nam rovnez ujel vlak, napr. pokud jde o VRT a dohanet se to bude dost tezko. A je u nas cela rada dalsich trati, ktere by v pripade lepsiho technickeho stavu mohly slouzit i nakladni doprave - ale proste se nechaly cele roky jen chatrat, prachy se cpaly prevazne jen do trati zarazenych do TEN-T.... Nastesti to se pomalu lepsi a i do regionalnich trati se dnes zacinaji cpat penize.
    Sit mame jednu z nejhustsich v Evrope - ne-li ve svete, takze to obcas chce take lepe vyuzivat zdroje.
    XCHAOS: V Nemecku se mluvi ponekud jinak - o serioznim riziku. A ani u nas soucasne budovane nabijeci site nejakou moznost ovladani s ohledem na stav site neimplementuji, jak uz jsem psal. A zrovna tohle jsou veci, ktere je treba resit na zacatku - az nastane tma, je uz vcelku pozde se zabyvat tim, jak ty tisice nabijecek nejak predelat / upravit. To je ostatne fail onoho "zeleneho" aktivismu, ktery tu reprezentujes. Ruzne ankety jsou sice pekna zalezitost, ale tam se hlasujici nad praktickymi problemy zas tak nezamysli. Hlavne ze to vypada slunickove :-)
    KRAMERIUS: Asi jak kde - ja bych se u nas na sidlisti zrovna toho vandalismu nebal. Riziko nebude vetsi nez dneska - v podstate bych to prirovnal k tomu, ze i dnes ti nekdo muze ukopnout zrcatka ci prokopnout dvere. Navic z elektriky ma dost lidi respekt a asi nebudou bezhlave sahat na vec, u ktere uvidi, ze je pod napetim :) Stojan na obrubniku vedle auta je celkem bezny reseni.
    NIEKT0: Je potreba nicmene podotknout, ze u hybridu i elektroaut se zapomina na jedno zakladni - na prach, mikrocastice uvolnujici se zejmena od brzd, ale i od kol. Zrovna v pripade dopravy tohle je myslim vetsi problem nez vsechny emise CO2/NOx - v praxi uz u vozidel splnujici Euro5 ty castice od brzd a kol uz vyrazne prevysuji to, co vyprodukuje samotny spalovaci motor. Nicmene soucasny "hura" pristup kolem "alternativnich" vozitek tohle nikterak neresi.
    Carsharing nesnizi pocet lidi vyuzivajicich IAD - pouze odpadne cast fyzickych aut - ktera ale na druhou stranu budou vice v provozu nez dnes. Tedy maximalne to muze castecne pomoct s problematikou parkovani, ale rozhodne to nemuze snizit pocet lidi jak pises. Podle me chybne zamenujes carsharing se spolujizdou... ale to neni totez.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam