• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DOCKINEZ: no ano, ty frakce se seskupily ne nějak jako levice a pravice, ale spíš je tam jakási "vize modernizace společnosti" - to je všechna ta "digitalizace" a tak - a tam se točí jména jako Hlavenka, Hřib a další, přesně tak. Olga Richterová je trochu překvapením, v tomhle proudu, ale budiž. Prostě nějaké ty digitalizované VRT tramvaje na Václaváku. A proti tomu stojí cosi jako "protikorupční populismus", kde by mohli najít společnou řeč Michálek, Wagenknecht a další možná s tou "levicovou" (či spíše sociálně-liberálně-zelenou) frakcí (protože boj proti korupci ve společnosti realizuje daleko víc, než menšinová témata). Protože nakonec nějaký fungující nezadlužený stát v důsledku potřebuje každý liberál (aby mu exekutoři neobstavili budovu parlamentu nad hlavou). Problém protikorupčního populismu je v tom, že s velkou pravděpodobností budou jen nástrojem, pomocí kterého se budou velké ryby zbavovat nepoddajných malých ryb; kdyby do toho šli úplně natvrdo, tak ovšem systém zcela rozvrátí (což si podle mě ani neuvědomují, v čemž spočívá krása toho Fialova výroku, že "Ivan Bartoš si ani neuvědomuje, co vlastně dělá", protože ve mě zbylo dost mladistvého anarchisty, abych viděl korupci za každým detailem toho, co dekadentní, čtyřikrát rebrandované pozůstatky Bachova absolutismu u nás vlastně provozují :-) )

    Věc je složitější a nakousl s to tady s tou Čínou: učinit každého občana závislého na appkách na smartphonech, které se nejen v ČR, ale už ani v EU jako v celku ani nevyrábí... what could possibly go wrong. To je asi stejné, jak učinit životní styl závislý na autech, která pálí ropu, která sE nejen v ČR, ale v EU jako celku netěží v dostatečné míře, aby byla zajištěná soběstačnost. Ona trocha toho čučche v úplně nejzákladnějších věcech občas nemusí být od věci... v tomto ohledu jsem ale jako "eko-technologický-prepper" u Pirátů v naprosto nepochopené menšině... ostatní se chtějí hádat o detailech zapojení penězovodné vzduchotechniky, která v důsledku akorát nafukuje realitní bublinu (ostatně: co jiného jsou ta stavební řízení) a udržitelnost (opravitelnost, otevřenou dokumentaci, whatever) vidí jako téma pro pár paranoidní nerdů.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAMAHL: Ano, já jsem pravičák, nechci platit ideálně žádné daně, už vůbec ne za zděděný byt po babičce a chalupu po dědečkovi, ale chci aby mi stát zainvestoval dálnici a pak aby zainvestoval VRT, aby mi socky se svými Fabiemi na té dálnici nepřekážely a já se mohl prohánět 150 km/h, město ať postaví MHD zasvoje, ať mi socky nevytvářej dopravní zácpy v centru, cyklisti ať se nikde moc nemotaj a nebrzdí mě, mezi mou garáží na předměstí, supermarketem, kanclem v centru a dovolenými v Chorvatsku a v Alpách nesmí stát moc překážek a nafta musí být levná, ale současně se to musí stát nějak magicky skrze stát nevybírající daně.

    Faktem je, že i tti, kdo by byli přirození voliči levice v Evropě, u nás sami sebe vidí jako nějaké zhrzené milionáře, kteří jen spiknutí levice, ekologů, státních úředníků a já nevím koho (poslední léta i Pirátů) nějak nutí uskromňovat se a daleko radši by děti posílali do soukromých škol a byli něco lepšího, jenom prostě NĚKDO může za to, že jsou jen jedni z mnoha a něco lepšího nejsou... zkrátka "zbavte se komoušů a budete v pohodě", hmm, hmm. Jenže odvolávat se 35 let po roce 1989 na komouše je asi stejné, jako když se komunisté předtím ještě 40 let odvolávali na to, jak země úpěla pod nacismem a oni to jakože léta dávali znovu dohromady.

    Úpěli jsme pod Habskburgy a pod Rakouskem-Uherskem, úpěli jsme pod Němci, úpěli jsme pod komunisty a pak přímo pod Rusáky... a jsme v tom úpění už za ta léta fakt dobří :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZAPPO: je otázka, do jaké míry ten vliv musí být přímý - tedy přímo dosadit svoje lidi do vlády apod. - a do jaké míry stačí vliv nepřímý, tedy hrozba, že když opozice posílí, tak penězovody vyschnou.

    Víceméně, co je to "vliv"? Třeba dálniční síť je naprojektovaná desítky let, staví se za každé vlády. Já se i jako cyklista v podstatě těším, až auta vypadnou na dálnice a staré státovky mi zkrátí a zjednodušší výpady z Prahy kamkoliv do Evropy (např. I/4 nemá alternativu a na kole je o život, takže se těším na D4 i když autem po ni jezdit nechci). Ale jaký "vliv" vlastně politici na toto mají? Mohou více či méně brutálně potlačovat místní odpor proti stavbám, můžou stát kvůli stavbě více či méně zadlužovat. Z enviromentálního hlediska to krátkodobě pomůže (auta najedou konstantnější rychlostí často méně km, méně se budou rozjíždět a brzdit, tedy méně emisí), dlouhodobě to povede k dalšímu posílení automobilismu, který nás ale nakonec zabije. To ale nejsou teze, se kterými můžeš předstoupit před veřejnost :-)

    Vícméně tedy máš dilema mezi dvěma hlavními formami vyjadřování se k politice: jedna je v zásadě snaha o evoluci a reformu mainstreamu, tedy budeš nějak líp hlídat rozkrádání (což víceméně povede k tomu, že místo jiných si nakradeš sám, ale nějak méně a etičtěji, či jak se to očekává), budeš lépe dělat "zvukařinu" na mixážním pultu různých daní a dotací a grantů a dávek a všeho (ale tam je exekutiva často spoutána legislativou, takže není jasné, do jaké míry má smysl fakt být ve vládě) no a v podstatě občas do toho hodíš nějaký megaprojekt, jako třeba jadernou elektrárnu nebo VRT nebo tak. Ale v našem současném volnotržním systému je jen málo způsbů, jak vlastně vláda může přímo, mimo rámec nějaké mimořádnosti typu povodně, epidemie, válka, do systému zasahovat. To už mají více šancí kraje či obce. Velká věc by byla zdanit vyvádění zisků do zahraničí, ovšem vedlo by to nejspíš k tomu, že by nadnárodní kapitál zvedl kotvy a odplul jinam, (nevím). Takže kdo by Piráty rád viděl v mainstreamu, potřeboval by někoho, kdo prostě zvládá tuhle hru. U Pirátů na to poukazovali Zandl, Hlavenka (a samozřejmě další). Jenže kde si tu "mainstreamovou politiku" mají opoziční politice natrénovat, když budou celý život jen aktivisty v opozici?

    No a jiná možnost je prostě být alternativou. Alternativa nemusí znamenat volání po revoluci, jak nám někteří podsouvají, ani to nemusí znamenat proruský mašíbl. Alternativa historicky znamenala takový ten "odchod do kláštera". Prostě jakési politické ústraní, kde se kultivují myšlenky, jak by svět mohl fungovat (jednou, či někde jinde) jinak - aniž by tyto vize byly nutně vnucovány většině, mainstreamu, nějak násilně. Na open source řešení může být nejprve vhodnější překlopit nějakou vesnici, třeba proto, že s do té vesnice přestěhuje firma, která to umí a která je tvořena ajťáky, co chtějí žít mimo město - a teprve když se to osvědčí na obecní úrovni, tak to má smysl nabízet regionům, městům, státu. Nebo ještě jinak - chtěli jsme si možná uvnitř politické strany sami nejprve vyzkoušet to, co chceme aplikovat v rámci státu, stát se vzorem k napodobování. Vzorem, který bude dobrovolně napodobován - ne násilím někomu vnucován.

    Neshoda v rámci Pirátů se podle mě netýká ani tak "zelenolevicovost" vs. "konzervativní normies" ale spíš "dobrovolnost" vs. "management". Máme členy s jasnými sklony něco manageovat, kteří sami sebe vidí jako ideální adepty na exekutivní pozice. Prostě bojujeme proti korupci - ideálně tak, že na někoho rovnou pošleme zásahovku, a tak. No a proti tomu stojí křídlo postavené spíš na dobrovolnosti, které by šlo spíše cestou postupného přepojování penězovodů na jiná místa - příkladem je strašidlo Janka, které straší českou alkoholickou lobby tím, že peníze určené na boj proti drogám přesměruje na boj proti tuzemskému wannabe-normie alkoholismu...
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    CAIDEL: Přesně, to už říkám pár let.

    Považuji za reálnější vyřešit problémy jiných zdrojů, než mega projekty s mega korupčním a šlendrián hrozbou. Viz VRT.

    Například mě nepřestává fascinovat, že ČEZ staví solární elektrárny na zemi. Co vím, tak už citlivě a vyhýbá se chráněným zviřátům, zemědělské půdě apod. Ale stejně mi hlava nebere:
    1) Proč radši nenabídnou řešení na klíč velkým barákům (třeba rozdělit 50 na 50)
    2) Nevyužijí svůj koncetrovaný kapitál k budování vyvažovacích a akumulačních zdrojů - vždyť to je ekonomicky budoucnost. Kupovat když je levno, prodávat když je draho. Kapitalističtější už to být nemůže.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Myslím, že debaty o trasování VRT (teď po letech uzávěr v územních plánech se to už bude měnit dost blbě) budou docela zkouškou naší podpory v regionech, protože samozřejmě, celostátně VRT dost podporujeme (což je logické - Piráti jsou strana voličů z velkých měst, co mají problémy lidí z velkých měst). Je fakt, že regiony z tohou budou mít dost houby.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215821354686268&id=1816891436
    #regiony #vrt

    Argument, že vlaky jen projedou a nic, je docela vážný (to i ty dálnice mají občas dálniční nájezdy). co jsem koukal, tak německé ICE staví asi 5x častěji, než francouzské TGV a je to evidentně proto, že v Německu mají regiony větší váhu a berou tam demokracii na místní úrovni vážně, zatímco Francie jsou centralističtí étatističtí socialisté, takže můžou vlakům zavelet a regiony profrčet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: nekde je na hrane, nekde neni - a ostatne to reflektuji i cenove kategorie... a dilem je na vine i to, ze se az prehnane uprednostnuje doprava osobni - ono kdyz jede rychlik do Ziliny a pul hodiny po nem rychlik do Kosic, tak to smysl (z pohledu efektivniho vyuziti omezenych zdroju) moc nedava - proc tam radeji nepustit jeden "naklad" s kontejery? Samozrejme dilem je na vine i dlouhodoby investicni deficit - kdy nam rovnez ujel vlak, napr. pokud jde o VRT a dohanet se to bude dost tezko. A je u nas cela rada dalsich trati, ktere by v pripade lepsiho technickeho stavu mohly slouzit i nakladni doprave - ale proste se nechaly cele roky jen chatrat, prachy se cpaly prevazne jen do trati zarazenych do TEN-T.... Nastesti to se pomalu lepsi a i do regionalnich trati se dnes zacinaji cpat penize.
    Sit mame jednu z nejhustsich v Evrope - ne-li ve svete, takze to obcas chce take lepe vyuzivat zdroje.
    XCHAOS: V Nemecku se mluvi ponekud jinak - o serioznim riziku. A ani u nas soucasne budovane nabijeci site nejakou moznost ovladani s ohledem na stav site neimplementuji, jak uz jsem psal. A zrovna tohle jsou veci, ktere je treba resit na zacatku - az nastane tma, je uz vcelku pozde se zabyvat tim, jak ty tisice nabijecek nejak predelat / upravit. To je ostatne fail onoho "zeleneho" aktivismu, ktery tu reprezentujes. Ruzne ankety jsou sice pekna zalezitost, ale tam se hlasujici nad praktickymi problemy zas tak nezamysli. Hlavne ze to vypada slunickove :-)
    KRAMERIUS: Asi jak kde - ja bych se u nas na sidlisti zrovna toho vandalismu nebal. Riziko nebude vetsi nez dneska - v podstate bych to prirovnal k tomu, ze i dnes ti nekdo muze ukopnout zrcatka ci prokopnout dvere. Navic z elektriky ma dost lidi respekt a asi nebudou bezhlave sahat na vec, u ktere uvidi, ze je pod napetim :) Stojan na obrubniku vedle auta je celkem bezny reseni.
    NIEKT0: Je potreba nicmene podotknout, ze u hybridu i elektroaut se zapomina na jedno zakladni - na prach, mikrocastice uvolnujici se zejmena od brzd, ale i od kol. Zrovna v pripade dopravy tohle je myslim vetsi problem nez vsechny emise CO2/NOx - v praxi uz u vozidel splnujici Euro5 ty castice od brzd a kol uz vyrazne prevysuji to, co vyprodukuje samotny spalovaci motor. Nicmene soucasny "hura" pristup kolem "alternativnich" vozitek tohle nikterak neresi.
    Carsharing nesnizi pocet lidi vyuzivajicich IAD - pouze odpadne cast fyzickych aut - ktera ale na druhou stranu budou vice v provozu nez dnes. Tedy maximalne to muze castecne pomoct s problematikou parkovani, ale rozhodne to nemuze snizit pocet lidi jak pises. Podle me chybne zamenujes carsharing se spolujizdou... ale to neni totez.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam