TEAPACK: nezmiňoval jsem o 2 motorech, ve svých plánech (Archeopteryx je jen inspirace, ne že ho okopíruju, a i oni mají myslím dvě varianty, co jsem procházel fotky)
s těma motorama - viz jak dopadl Pipistrel s dopisem od Siemense :-)
Sunseeker I s danou klouzavostí startoval. asi byl registrovaný nějak speciálně, jako experimentální letadlo, nevím. následoval Sunseeker II a Duo. na elektřinu rozhodně startujou, na YouTube je i pěkné video...
FV panely budou současně tvořit potah křídla, těží než nějaká folie to asi bude, ale materiál který nahradí, taky neváží 0. snažím se vysvětlit, že nahradí část hmotnosti baterií...
S modely si chci taky pohrát, ale aerodynamicky mi neřeknou až tolik... nejde jednoduše udělat model v měřítku, aerodynamika se nebude chovat stejně. a velká bezpilotní letadla jsou taky dost regulována...
popravdě můj plán byl kontaktovat nějakého menšího českého stavitele, a kooperovat s ním. (nejlehčí a nejlevnější česká letadla podle mě dělají někde v Novém Městě nad Metují... co jsem tak sledoval) ale samozřejmě, nejdřív chci mít co předvést... a třeba absolvovat aspoň paraglide výcvik, abych získal základní představu o létání rychlostma, na které cílím.
nemyslím, že 3D modelování je samospasitelné, stejně jako letecká modelařina. (a taky tu padla zmínka, že elektrické letadlo lze do poslední chvíle testovat bez té FV, důležité je aby bylo stejně těžké...)