• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    DEEFHA: Co se pamatuju, tohle spíš než walking simulator byla jenom krátká ukázka grafiky nebo enginu; později vyšlo něco buď od stejnýho studia nebo v nějaký podobný souvislosti. Žánr WS jako takovej tedy podle toho nehodnoť, to by bylo zavádějící.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Dear Esther: Landmark Edition (2016/2017) / Steam Deck / 1,5 hodiny / #dohrano

    Ehhhhh... Je několik typů her, které nehraju: co-opy, sporty, realistické závody všeho druhu a walking simulátory. Proč jsem tedy hrál Dear Esther, když to je ryzí walking simulátor - dokonce jeden z těch zásadních, které pomohly zpopularizovat žánr? Inu proto, že je to taky jedna z her aktuálního IB challenge eventu Inner Worlds a krátká herní doba znamená rychle získané bodíky :-) Navíc jsem ho měl už léta v knihovně, takže jsem se do něj tedy pustil.

    Ale bylo to čiré utrpení. Nevím, experimentální hry mi obecně nevadí; ale pokud člověk ve hře může jen chodit krajinou a jeho úkolem je prostě dojít až na konec (hry), tak to opravdu není nic pro mě. Nemožnost jakékoli interakce, naprosto pusté prostředí opuštěného skotského ostrova, hromady komplikovaných vnitřních monologů (vašich) - navíc ta chůze byla strašně, ale opravdu strašně pomalá! Já jako chápu, že tohle všechno dohromady má na "hráče" nějak zapůsobit a vyvolat v něm příslušné pocity... Ale na mě to prostě nefunguje.

    Takže mám sice odškrtnuto, ale vlastně jediné, co si z toho budu pamatovat, je hudba. Ta byla místy opravdu skvělá.



    FIONOR
    FIONOR --- ---
    Stray Gods / PC / 6 hodin / #dohrano

    Visual Novela s muzikálovou patinou.
    Ovládání občas mírně chaotické (ať už myší nebo klávesnicí).
    Muzikálové pasaáže jsou zábavný prvek, ale tím, jak musí být modulární a neustále se přizpůsobovat příběhu trochu trpí jejich soudržnost. Ne vždy jsou tak rytmicky vybalancované... ale možná to je vlastnost amerického muzikálu. Nebylo to extrémně rušové a dějově to fungovalo, jak mělo, ale umím si představit, že by to celé mohlo být (textově i hudebně) na podstatně vyšší úrovni nebýt omezení herními mechanikami.
    Trochu mě taé trápil mix zvuku, kdy začátky některých písní byly o poznání tišší než hovor, který jim předcházel - i když v dané chvíli by píseň měla být projevem toho, že dotyčný/á dává průchod velkým emocím. Je to škoda, protože právě tohle by mělo být technicky poměrně snadné ošetřit. Drobnost, ale snadno opravitelná.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Dredge / PC / 11 hodin / #dohráno

    Měl jsem chuť po Davovi na další rybařinu a spojení s mythosem si úplně říkalo o plavbu. Jednoduchá grafika, příjemné mechaniky. Délka hry akorát na 2-3 vecery. Lod jsem mel vyupgradovanou už v půlce hry a mohl jsem se věnovat plně úkolům a bohatnutí. 7 letý syn rybařil semnou. Užíval si ježdění, miniher chytání ryb a já atmosféru. DLC kupovat nebudu, jako pointa mi to stačilo. Jediné vada na kráse pro me byla neuvěřitelně pomalé dokování a prodleva textů. Měli tam udělat instantní tlačítka a ne načítání držením. To při takovém výlovu krabů z klecí u mola bylo ultra otravné pokaždě +-3s dokovat. Texty jsem mel u rozhovorů také přečtené rychleji ale nešlo kliknout na další hned, proto jsem zažíval klikfest na prázdno. Ale jsou to detaily. Dejte si to, je to fajn.

    DWAY
    DWAY --- ---
    DOOM The Dark Ages / PC - Game pass / 21.5 hodin / #dohrano

    Dostal jsem presne to, co jsem chtel. Za me spokojenost :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Stellar Blade (2024) / PS5 Pro + Portal / 90 hodin / #dohrano

    Jubilejní patnáctá platina, letošní pětadvacátá dohraná hra a doživotní místo v osobní top desítce. To všechno pro mě znamená tahle korejská PS5 exkluzivita, se kterou jsem strávil poslední dva měsíce. Hrát jsem začal na začátku března, na začátku dubna jsem se po pětačtyřiceti hodinách poprvé dočkal titulků. Ale bylo potřeba ještě jednou tolik času a tři (!) další průchody, aby cinkla platina. A víte co? Nelituju ani jediné chvilky, kterou jsem tomu věnoval!

    Když se řekne Stellar Blade, tak není možné nezmínit jistou podobnost s japonským klenotem NieR: Automata... Nicméně protože už to za mě naštěstí udělal NAGASAWA, tak do toho nemusím znovu zabrušovat :) Dodám jen, že i když je ona podobnost místy až do očí bijící, jde stále jen o jakési klouzání po povrchu. Hloubky a komplexnosti světa NieRu dosahuje jen málokterá hra a zrovna Stellar Blade to rozhodně není. Je to taková jakoby arkádová pocta, ve které šlo tvůrcům primárně o něco úplně jiného, než melancholické filosofování o smyslu života, stvoření a tak vůbec. To ale samozřejmě vůbec nevadí.

    Naopak! Při hraní jsem si spíš než na NieR daleko častěji vzpomněl na první a druhou Bayonettu, Lollipop Chainsaw nebo Heavenly Sword, což jsou všechno sekačky, které miluju (až na tu poslední záležitost, která mi sice fakt nesedla, ale zase má dost podobný soubojový systém). Silné ženské hrdinky jsou prostě moje slabost! :-) O tom by ostatně Lara Croft (Legend, Anniversary, Underworld, TR2013, Rise, Shadow) měla něco vědět... Ano, i trochu z téhle mé další oblíbené série jsem nakonec ve Stellar Blade našel. A když se k tomu přidá ještě možnost oblékání asijské hrdinky do různých pěkných oblečků, vychází mi z toho téměř dokonalá hra, hehe.

    Vsuvka: screenshotů jsem tentokrát pořídil tolik, že jsem je radši naházel do samostaté galerie. Bacha, asi tam budou nějaké spoilery. Ale ne že by na tom zrovna u téhle hry nějak výrazně záleželo...

    Budete hodně bojovat a bude vás to bavit. Budete plnit hlavní i vedlejší questy - ty první budete muset a ty druhé budete chtít, protože za ně získáte spoustu věcí, kterými se postupně vylepšíte. Budete prozkoumávat prostředí a hledat něco, co není na první pohled vidět, ale když to nakonec najdete, tak vám to udělá ohromnou radost. Postupně se dostanete do devíti lokací, z nichž většina jsou sice koridory (nicméně dost rozvětvené a celkově dobře nadesignované), ale ty dvě nebo tři otevřené fakt stojí za to. Všude na vás budou netrpělivě čekat desítky druhů nepřátel, se kterými si časem dokážete poradit levou zadní, ale u bossů se zapotíte pokaždé. A v neposlední řadě budete taky chytat ryby, což byla činnost, kterou jsem ve hře strávil poslední herní týden (protože je za to trofej a já blbec si to samozřejmě nechal až na konec).

    Během toho všeho budete postupně rozkrývat strašlivé tajemství, které vám ale pravděpodobně dojde už někdy kolem poloviny hry. A vlastně to není ani moc důležité, důležité jsou až samotné konce hry, které jsou celkem tři. Protože se jich nedá dosáhnout během jednoho průchodu, budete potřebovat minimálně dva. A nebo čtyři, pokud budete vemeno jako já a dopředu si nenastudujete, jak přesně máte postupovat. Potěšující je, že pokud po prvních titulcích rozehrajete New Game+ (což výrazně doporučuju), bude každý váš další průchod svižnější a zábavnější. Navíc když se budete snažit, už během toho druhého můžete být tak OP, že budete většinu protivníků dávat během pár sekund a budete moct věnovat čas exploraci. Pokud jedete na trofeje, budete to potřebovat.

    Dalo by se tedy Stellar Blade vůbec něco vytknout? Ale jistě. Asi nejvíc mě štvalo různé skákání, šplhání a traverzování, kterého si užijete docela dost a které není úplně dobře technicky zvládnuté. Mnohokrát jsem někam spadnul jen proto, že se hrdinka někam netrefila, i když to na první pohled vypadalo dobře. Asi nejhorší jsou v tomhle směru visící provazy, které je opravdu těžké přemluvit ke spolupráci. Co dál? Při druhém a dalších průchodech jsem nedokázal pochopit, proč jsou některé cutscény a dialogy nepřeskočitelné. Obojího je přitom ve hře poměrně hodně a většina skipnout jde, ale něco prostě ne. Stejně tak jsem si při opakovaném hraní nemohl nevšimnout, že hudba je sice opravdu pěkná, ale je jí vlastně dost málo, takže se nakonec pořád opakuje. No a pak mě taky dost zarazilo, jak špatně vypadají některé textury (typicky skály, kameny a další přírodní povrchy). V porovnání s tím, jak jinak hra vypadá naprosto špičkově, mě to několikrát vyloženě praštilo do očí. Každopádně jsou to všechno věci, které lze snadno prominout.

    Závěrem jedna dobře míněná rada: až to budete hrát, dejte si to s korejským dabingem. Fakt. A nezapomeňte, že jak je vidět na prvním screenshotu níže - s milým úsměvem jde vždycky všechno líp! :-D





    STARF
    STARF --- ---
    Karma: The Dark World / Steam (9h, 79%) #dohrano

    - prekvapive povedeny walking simulator od noveho sanghajskeho Pollard Studia
    - pribeh je silne inspirovan knizni predlohou 1984 a taky nelze prehlednout vizual ala Twin Peaks nebo Control
    - po herni strance je to spis basic, ale pokud vas dokaze vtahnout svet se silnou atmosferou, dobrym soundtrackem a pribehem, tak to muzu doporucit
    - trochu negativne jsem vnimal dabing, ktery na me sem tam pusobil prilis emo/hystericky a neumel jsem se diky tomu poradne vzit do nekterych postav/deje... v druhe polovine hry to nastesti zacne byt lepsi a finale bylo vydarene
    - kvalita dabingu je jinak super a mezi reviews jsem nenasel nikoho dalsiho, kdo vnimal neco spatne, takze to je jen ma subjektivni poznamka
    - hadanky mohli byt zajimavejsi
    - dal bych trochu slabsich 8/10... svet velky dobry, ale je to spis skoro interaktivni film, nez hra
    - Steam page tvrdi, ze jde o horror, ale drama/thriller by bylo presnejsi







    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Starfield / PC / 153 hodin / #dohrano
    Po tom, co jsem přečetl/vyslechl spoustu hejtu a zklamání k tolik očekávanýmu Starfieldu ze všech stran, tak jsem od toho nic moc nečekal. Prostě to zapnu, zkusim a uvidim. Začátek mě teda nijak moc nenadchnul a spíš jsem se do toho nutil. Později jsem zjistil, že to bylo hlavně tím úvodním místem, který mě moc nenadchlo. Jak jsem začal víc cestovat po všech různejch planetách a galaxiích, tak jsem měl naopak problém hru vypnout a jít včas spát :) Vedlejší questy mi přišly kolikrát dost povedený a byl problém se od toho odlepit, dokud ještě nepokročim trochu dál, naopak hlavní linku jsem si nechal až nakonec. Nejdřív byla docela nezajímavá, pak se to hodně zlepšilo, no a ten závěr zase trochu vyšuměl. Nejvíc mě štvaly asi všudypřítomný bugy, občas nějaký blbosti, zmizení menu, vozítka, ale když mi nešlo dokončit pár vedlejších docela zajímavejch questů, tak to už mě docela naštvalo. Boj mi přišel takovej průměrnej, když jsem si chtěl užít pořádnou střílečku, tak jsem šel jinam, ve Starfieldu jsem to bral jako zpestření, nějaký větší bitvy hlavně v závěru byly spíš frustrující. Vedlejší a doprovázející postavy jsou taky spíš takový křoví, který občas prudí neustále stejnými hláškami a inteligencí toho šumícího křoví, ale v boji jsou aspon trochu platný :) Celkově mi to přišlo v pohodě, největší plus to cestování po vesmíru, úchvatný vesmírný scenérie, ale mohlo by to být v mnoha ohledech lepší, tak snad příště :)

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Sumire/4 hodiny/#dohrano

    Příběh jednoho dne holčičky v Japonsku, která přišla o babičku. Krásný vizuál, trošku smutné

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    A.O.T.2/61 hodin/#dohrano

    Dohrán i druhý díl, tentokrát na switchi. Rozhodně doporučuji hrát pokud koukáte na anime, jinak se budete ztrácet. Hra obsahuje tři různé části - první dvě sezóny kde hrajete za vlastní postavu a účastníte se všech událostí, levelujete vztahy a jedete vedlejší survey mise. V další je průchod pozdějšími díly z pohledu různých postav. Třetí je takový deskovkový mód, kde zabíráte zpět jednotlivá území. Ve výsledku je to jedno co jedete, prostě sekáte končetiny a sekáte. Osobně mě bavilo, ale pro některé to může být stereotypní. Nejlepší je ale ten první mod, kde jsou vtipné konverzace s dalšími spolubojovníky

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ZOMBO: za Impossible Climb klobúčik dole, ja som v Lost Crown urobil inak prakticky všetko, ale pri tomto som sa zasmial a išiel som ďalej.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Prince of Persia The Lost Crown / PC / 39 hodin / #dohrano

    Nemám za sebou tolik metroidvanií (naposled GRIME), ale můžu s klidem říct, že neznám těžší platforming, než je tady. Vyčerpávající skákačka, schovaná za nenápadným sidequestem, mě málem zlomila a jen prohloubila moji PTSD z instakillujících ostnů v Ori. Až na tenhle trn v oku i patě jsou ostatní lokace působivý natolik, že jsem se do nich po odemčení schopností rád vracel.

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    CLAVEN: jedna z mala her, co sem dohral! :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ERRTU: doteraz považujem za jednu z najväčších krívd herného biznisu, že WB zarezalo už hotové DLC a ďalšiu budúcnosť tejto fantastickej hry, pretože nejakí vykoksovaní zmrdi v oblekoch usúdili, že čiara nešla dostatočne strmo hore.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ERRTU: Výborný! Jak hra, tak tvoje "shrnutí" :⁠-⁠) Taky jsem si to před pár lety ohromně užil, přesně hra podle mýho gusta.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Mad Max / PC / 69 hodin / #dohrano

    z kategorie "resty", před několika lety jsem to v nějaké slevě pořídil, dal tomu pár večeru, nechal se rozptýlit něčím jiným a odinstaloval když jsem potřeboval místo.
    teď jsem na tuto hru narazil v referenci a dal jí druhou šanci. a musím říct, že i když si budu tradičně remcat, tak dávám seal of dohrál-jsem-do-titulků. a kus za. a připadám si jako když jsem na střední škole při změně tříd našel v lavici zapomenutou knihu, zkusmo otevřel... a za půl hodiny mě se smíchem vyváděli studenti z jiné třídy protože jsem se začetl nejen tak že jsem si nevšiml že spolužáci šli do jine učebny, já si ani nevšiml že do třídy přisli uplně jiný studenti a začala další hodina :D pro úplnost dodám že ta kniha byla Kulhánkova Cesta krve.

    težko uvěřit, že tahle hra vyšla před deseti lety v rámci exhumace Maxova universa filmem Zběsilá cesta, který já pokládám za ukázku toho jak oživovat serie, bomba a nadšení. jediný problém, který s touto inkarnací universa mám, je fakt, že Max žil prokazatelně minimalně za když už ne před začátkem úpadku. v úplně prvním filmu s Gibsenem mu je cca dvacet tři. ale tenhle svět vypadá minimálně sto let po apokalypse, včetně kmenů, pověr a legend, prostě mi přijde na tu dobu přiliš orezlý a rozpadlý. a Max na padesátníka moc nevypadá...
    příběh je klasika, Max něco má, někam přijede, někdo ho přizabije a o všechno okrade, někdo ho zachraní, Max pozevluje po scéně a končí v lepším případě sám jen v o trochu horším stavu než začal, nebo v častějším, ponechán s holou prdelí napospas pouštnímu slunci. v tomto drží hra basu s filmem. takže: Immortan Joe měl krom Rictuse Erectuse (Ricta Erecta?) ještě druhého podobně jebnutého synka jménem Scabrous Scrotus (doslova Strupatý Šourek, Joe byl táta k pohledání). ten jest guvernérem v Gas Townu kam byl vyslán sjednat pořádek a to v tomto světě znamená lapit, obrat, a zabít/zmrzačit/zotročit vše živé i mrtvé, nehodící se škrtněte podle toho jak moc jste dnes vstali prdelí napřed. a Scrotus vstáva zásadně hned třema prdelema naráz, protože na začatku celé hry je to on kdo vás okrade o vše, za což se mu okamžitě revanšujete zaražením motorové pily do mozku a promptním odchodem ze scený držkou do písku pouště. zachrání vás pokřivený šílený mechanik Chumbucket, který ve vás vídí světce a mesiáše své podivné ale zábavne víry v motor, spalovaní a válce a jehož předurčením je vytvořit automobilový Magnum Opus a jehož oslavné nábožensky laděné hlášky jsou prostě boží! následuje náhodné setkání s ženou a její dcerou která zažehne naději Maxe na novou rodinu, navazuje zjištění, že ambulatní lobotomie se úplně nepovedla a končí to tradičně celé v prdeli, tak jak to má Max nejraději. ten pak opouští scénu tradičně sám, stěží s tím s čím do kraje dorazil.

    tahle hra je důkazem, že jde čerpat, instpirovat se až možná i bezostyšně kopírovat, až krást a přesto vytvořit unikátní zážitek. totiž, nebudeme si lhát, tohle je pouštní verze Middle Earth:Shadow of Mordor, která vyšla pouhý rok před ní. jen místo geniálního systému nemesis (který, och běda, již nikdy neuvidíme, protože licenci má zrušené studio Monolith) máme auto a zpřátelené základny, místo Ratbaga nám asistuje zmíněny mechanik Chumbucketna. na mapě rozdělené na tři hlavní, gas town a jednu poušt pod níž je letište, budeme snižovat vliv Scrotuse ničením základen, totemů, sniperů a konvojů, odminovávat, sbírat informace, historické fotky, šrot, karoserie pro auto a prostě celou tu klasiku openworldu, zdroje jsou. na každé ze čtyř obydlených map je zároveň spojenecká základna nějake vice či méně šílené frakce. mapa samotná je super, členitá ale přehledná, každé území ma určitou barvu a nádech a podle prostředí i typ budov. začínající Jeet territory, vyschlý přístav, je plažově bíložluty, Gutgash je oranžový jak ze Zběsilé cesty, rozpadlé benzínky na vás doslova ječí "Faaalooouuut!", okolí Gas Townu je Spolana Mordorovice jako hovado, věčný příkrov kouře chrleného rafinerii, jedna velká skládka a jezera ropného kalu. to všechno je uchvatně nasvícene, zahalené do mračen kouře a prachu a ujíždět (marně) poprvé před pouštní bouří je úžasný zážitek. težko uvěřit že je to fakt deset let stará hra, ukázková práce. a ty exploze a plameny a ve vzduchu se točící vrak a kusy pancířu rozletávající se do okolí... prostě och uch ach. až podezřele často jsem to při jízdě někam narval protože vy jste se zase kochal pane doktore. tolik screenshotů jsem neudělal od ghost of tsushima.
    místo levelování armády skřetů zde budeme vylepšovat hned několik věci naráz. základem všeho je auto. lepší v6 a posléze v8 motory, výfuky, lepší pneu, na ně grindovací kotouče, armor, vrhač harpun na řetězu kterým lze loupat nepřatelský armor i ikonická boom-stick kopí. na naší Black-on-Black lze dát šest různých karoseríí, ruzné barvy a polepy. možností customizace je spousta. všechna jsou krásně vidět na autě a i poznat na změně jízdy. zárověn platí že lepší je težší takže i balancujete a odpustíte si nejlepší přední nárazník, protože vám srazí akceleraci na půlku než si odemknete a vylepšíte v8.
    budeme levelovat Maxovo vybavení, lepší boxery, lepší bundu, nove xichty, skilly odemikající komba. Max je navíc neustále krásně pomláceny a odřeny a zakrvácený podle toho čím zrovna prolezl. také budeme u duchovního vůdce levelovat Maxe jako člověka. kolik má zdraví, kolik nalootí scrapu, kolik ušetří paliva při jízdě apod. a budeme levelovat i tři spřátelené strongholdy. ty dávají zásadní pomocné ruce pro danou oblast, při návštěvě strongholdu vám dotankují a doplní zrdaví a náboje, pomůžou odhalit všechny lokality v oblasti, nebo budou automaticky sbírat scrat z vámi rozmlácenách protivníku místo vás automaticky. samé užitečné a vliv majíci věci, žádný hluchý upgrade jako +5% k výkonu stěračů. spousta vylepšení je navíc zamčená buď nalezením na mapě nebo určitou věcí, např snížením vlivu Scrotuse v oblasti na nulu, zabráním konkretního místa, splněním vedlejšího questu, což vás nutí prozkoumávat a sbírat a hledat. a to je v tomhle světě opravdu radost. krom pár míst mám mapu vyzobanou do mrtě.
    pocit z jízdy a vliv vylepšení jsou super, což je nezbytné protože v autě budete trávit valnou část hry. a to nejen v rámci přesouvání, likvidace konvojů je jedna z nejzábavnějších aktivit ve hře. na cestách budeme narážet na náhodné útoky Buzzardů i Srotových příznivců, znovu zmíním likvidaci konvojů. opěšalí pak budeme procházet ruiny, sklepy, kanály, zasypané odbavovací haly letiště, budeme se prát a rvát, střílet z brokovnice, dorážet nožem. co se boje týče, tady se spíš než z Shadow of War čerpalo z Batman Arkham atd série. většinou stojíte v kruhu nepřátel a snažíte se nediskriminačně distribuovat rány na všechny strany. pomáhat vám budou úskoky, kryt a kontra a dokonalý kryt. postupně se vám nabije rage který po omezený čas udělá z Maxe nezastavitelné zběsilé hovado. budeme obsazovat nepřatelské strongholdy a bojovat s jejich bosy. strongholdy, tam se opět počerpalo, Fallout a supermutantí architektura, to tam na vás doslova vříská. a proč ne, sedí to do toho světa jak okovaná bota Buzzardské prdele. tohle je prostě vybalancovaná nádhera se kterou si dal někdo fest práci a jedna z mála her která filmu naprosto suveréně sekunduje a děla mu samou čest a žadnou ostudu. ano, i ikonickou scénu na "dva muži vejdou, jeden vyjde" se dostane.

    a budu si remcat! husná pistáciová zelená! trochu ostudy se přeci jen našlo...
    ano, dobře, ve hře je pár bugů. vetšina vtipných. random event, člověk nebo skupina jde pomalu pouští, má nad sebou ikonku kapky, to znamená že z polní flašky, ze které doplňujete zdraví a kterou si sami dočerpáváte na náhodných mistech na mapě nebo v strongholdu, můžete dát chodící sušené šunce napít. odměnou je odhalení místa na mapě, info o nepřátelkém strongholdu, prostě intel. nojo, jenže když stojíte moc blizko u té osoby, tak ona se po animaci rozejde dřív než skončí zatmívačka, engin zpanikaří a vystřelí vás dvacet metrů do vzduchu! dál třeba pes sveřepě detekuje i minu která vás už jednou zabila a tudíž tam fyzicky není. nezájem, já si tu svini pamatuju, haf haf haf!!! a v The Heighs kus za Jaw je dvěstě metrů dálnice na které mi fps droplo vždy na půlku, ať jsem stál osamělý na míste nebo jel obklopen desítkou kouřících a prášících nepřátel. a dvakrát se mi stalo že jsem loadoval protože jak moje auto tak moje postava, nevím ja to popsat jinak, zatáhla ručku a skákala po půl metrech. a sorryjako, jedna oblast která je ale skoro třetina mapy je jen poušt a kousek letište, buď došel dech nebo si regulerně šetřili místo pro dlc které nikdy nepřislo.

    ale největší průser, křivda a pokurvenost je toto: tahle hra pochází ze začatku dob kdy SE KURVA PROHLÁSILO ŽE HRA JE DOPÍČE SLUŽBA!!!@#!$!@#
    takže nevím kolik contentu jsem prošvihl díky tomu že WB Play a Download, stejně jako možnost dát si fight s jiným hráčem je WAAARRRRGGG nedostupná! sralo mě to pokaždý když jsem vlezl do menu!
    tohle je jeden z mála případů kdy doufám v retroaktivní spravedlnost, že se odhlasují příslušné zákony a všichni manageři kteří tenhle shit ve hrách prosazovali, budou veřejně popravováni na náměstích!

    sumasumárum: ale ten závěrečný rant nemůže nijak umenšit skutečnost, že jsem si tuhle jizdu MadMaxovskou Austrálii nesmírně užil. asi je i dobře že to hraju až po deseti letech kdy to na trochu smutnější ultra nastavení dává i moje 3060rtx. a Maxovské universum si naprosto zasloužilo tuhle pecku. málokterému filmu sekunduje jeho hra takhle kvalitně, promakaně, neschovavá se za licenci ale chce udělat fortelnou práci. takhle se to dělá. takhle to má vypadat.

    Praise be!!

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    MBR: Zacni prvnim dilem!
    MBR
    MBR --- ---
    DAVESADE: to vypada paradne. vubec jsem neznal do ted. uz googlim emulator :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: A já se ti ani nedivím :⁠-⁠D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Moc se omlouvam, ale palecek nahoru ti za tohle proste NEMUZU DAT! :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Sin and Punishment: Star Successor / Wii / 10 hodin / #dohrano

    Pred par lety jsem uspesne dotahl do konce prvni dil, cili nezbylo nic jineho, nez dorazit do konce i dil druhy. Ten jsem pritom rozehral chvli po vydani v roce 2010, ale nedotahl jsem ho od te doby do konce. Hra obsahuje totiz nektere neskutecne frustrujici a desive pasaze, ktere mne po dohrani vzdy donutily hru na chvili odlozit a znate to - z denni pauzy se stala tydenni a posleze "na neurcito". Ale vzdycky, kdyz jsem si k ni sednul, strasne mne hra chytla a bavila a zpetnou optikou vzato se divim, jak mi hra mohla tehdy pripadat jakkoliv narocna- no taky jsem mezitim dohral nekolik her tohoto zanru a uz mi to asi tak neprislo. Hlavni motivaci je ale samozrejme megapraskova grafika s unikatnimi bossy, naprosto ujetym pribehem o dvou detech, proti kterym se spikne cely vesmir i se svymi tvurci najednou. Jakoze - proc chtit od her cokoli mensiho? Nezbyva, nez se chopit strelne zbrane s neomezenou munici, verneho meciku a prokosit si cestu ven, kam ani buh nechce pachnout.

    Hra ma jenom 7 levelu, ale jsou radne dlouhe - pocitejme zhruba hodinu na level - no obcas jsem nektere pasaze opakoval. Proti prvnimu dilu je ale tady nekonecno continues, takze se skutecne nejde vymlouvat na to, ze by hru "neslo dohrat". Jako vetsina modernich her od studia Treasure - opak je pravdou. Tuto hru neni mozne nedohrat. A protoze nabizi skutecne pestrou paletu prostredi (v ramci kazdeho levelu se nejmene trikrat vzdy zmeni vizualni tema) a dechberouci design nepratel a jejich paternu a v neposledni rade take uzasnou hudbu - od hry se tech par hodin (byt rozlozenyych v mem pripade do bezmala patnacti let, ehm ehm) nebudete chtit odtrhnout. Je to presne ten typ hry, ktery budete chtit ukazovat navstevam a kochat se jejich svesenymi celistmi, jak obdivuji holomajznu na obrazovce, kterou vy samozrejme bravurne zvladate. Cista radost!

    Na hre vyzdvihuji primocare ovladaci schema - zakladni strelba / mec na tlacitku B, nabijeci strela / zamerovani na tlacitku A a k tomu jeste uskoky s nekolika framy nesmrtelnosti na tlacitku Z. Nic vic. Zbytek obstarate joystickem a zamerovanim Wiimotu, kterym musite zbesile zamerovat. Pravdou ale je, ze hra je stavena primarne na klasicky (Game Cube) ovladac, podobne, jako prvni dil - takze ta zbesilost je spise jen povrchni - ve skutecnosti je to preciznost, ktera vyhrava. Ja si ale teda hru s ukazovatkem Wiimotu uzil vice. Rovnez je zde mozne pridat do hry druheho hrace, ale ten je redukovan jenom na zamerovac a do hry neprinasi nic extra zajimaveho.

    Na zaver bych dodal, ze hra prece jenom neni takovej nasleh, jako prvni dil pro Nintendo 64, ale je to porad naprosto exceletni "desitkova" strilecka - pokud mate radi japonske holomajzny, tohle je zcela bez diskuze naprosta nutnost. Navic jde o posledni puvodni titul tohoto legendarniho studia a i proto zatlacuji slzu a vrele doporucuji si hru kdyz uz ne zahrat, tak zkouknout alespon na Youtube. Je to vazne dobry!

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam