MEJLA77: Mě vláčky běžně taky nezajímaj :-D. Ale ono ani není co doplňovat, její typ/název je prostě T 3 (mám tam chybu, má tam bejt mezera). Co tak koukám, tak běžně se uvádí jako pruská/Prussian/Preußische T 3, to ale nejspíš jen pro upřesnění, součástí názvu to není. Myslím, že bejt specifičtější ani totiž nebylo moc potřeba. Jednak obecně nebylo tolik modelů, navíc měl v tý době každej německej stát vlastní železnici, třeba právě Königlich Preußische Staatseisenbahnen, Mecklenburgische Friedrich-Franz-Eisenbahn, nebo Großherzoglich Oldenburgische Eisenbahn, přestože sjednocení Německa bylo dokončeno v r. 1871. Když operuješ na relativně malým území, nutnost velkýho počtu modelů mi přijde zase logicky nižší a tím i potřeba mít pro ně názvy. A když už je potřeba odlišit, tak holt dáš nějakej přídomek. Našel sem třeba falckou, nebo würtembergskou T 3 (ale na fotkách vypadaj všechny stejně, i když maj různý výrobce, tak se možná už tehdy prodávaly licence, co já vím).
Podle Wiki až po I. SV vznikla jednotná Deutsche Reichsbahn (1920) a v roce 1925 převzala pruský T 3 a dala jim nový označení Baureihe (řada) 89.70–75. Pak eště došlo znova k přejmenování na řadu 89.62, to poté, co se po II. SV Deutsche Reichsbahn rozdělila na východoněmeckou Deutsche Reichsbahn a západoněmeckou Deutsche Bundesbahn. Do řady 89 mimo jiné spadly i ostatní T 3, což nahrává myšlence o licenční výrobě.
No, to byl teda daleko delší vláčkovej exkurz, než bych u sebe jako ne-šotouše očekával za možný.