• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: a tak krome cernoprdelniku to z CR nepodporil vlastne nikdo... to ze Slovenska je to o poznani horsi.
    Reforma copyrightu s články 11 a 13: jak hlasovali čeští a slovenští europoslanci - Lupa.cz
    https://www.lupa.cz/aktuality/reforma-copyrightu-s-clanky-11-a-13-jak-hlasovali-cesti-europoslanci/
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    https://mobile.twitter.com/Senficon/status/1110510881069322240 :(

    Dark day for internet freedom: The @Europarl_EN has rubber-stamped copyright reform including #Article13 and #Article11. MEPs refused to even consider amendments. The results of the final vote: 348 in favor, 274 against #SaveYourInternet
    K470
    K470 --- ---
    Brandenburger Tor 23.3.2019 Piraten Berlin - YouTube
    https://www.youtube.com/embed/NAl_nomh5o0
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    OMNIHASH: Jezdím z Řep také do HM a je to tak mezi 35 a 50 minutami, záleží na momentálním provozu, trasu nechávám určovat Waze. Často je nejrychlejší ta nejdelší trasa - po okruhu a po D1 do Čestlic a HM (44 km).
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    LINSOS: cestu přes celou prahu za pul hodiny v provozu bych někdy chtěl vidět, i když věřím, že zrovna ty to proprasíš úspěšně.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINSOS: ano, neplatí to vždy Danysku
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: u tohodle musí jít požadavek ze strany zákazníka a ten musí být ochoten si za to připlatit, zvlášť menší výrobci jedou dost na doraz a aby vůbec něco vydělal tak každý zvednutí nákladů promítne do koncové ceny. Pokud se ty náklady uměle zvýší pouze pro naše výrobce, tak de taky může stát, že zkrachuje a ekologická zátěž se přesune někam jinam.
    LINSOS
    LINSOS --- ---
    LINKOS: MHD rychlejší není. I přes všechny problémy. Z Bíle Hory do Horních Měcholup tě auto doveze za půl hodiny. MHD se tam plíží hodinu a čtvrt. S několika přestupy. Intervaly jsou někde půl hodiny. Někde i hodinu. Přípoje nejsou garantované. Takže v reálu na zastávce hnjieš stejně.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    MEMNON666: ok, ale tak to XCHAOS nepsal. Dvě auta nezbytnost na rodinu, fakt. Já ráno odjedu do práce a nikdo nikam nemůže, nic nekoupí, musíš s děckama k doktorovi, atd. V městě to je jiné
    MEMNON666
    MEMNON666 --- ---
    LINKOS: tady bych asi rozlisoval mezi "mit spolehlive auto" a "mit lepsi auto nez soused" - to prvni je na vesnici dneska +-nutnost, to druhe je statusový symbol
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: zatímco po Praze a velkých městech dojedeš všude hromadnou, vesnice je na tohle fakt bidna. To co zařídís za půl hodiny s autem, zařizujes celý dopoledne bez něj, protože stravis dvě hodiny na zastávce.
    Pokud je někde vlastnictví auta spíše dokazování svého statusu tak je to spíše ve městě, kde nákup si objednás až domů, do práce dojedeš hromadnou možná rychleji než často než prodirani se kolonami
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: já myslím, že naše spoluobčany jaksi podcebujes. Pokud si myslíš, že auto na vesnici je jen společenský status, tak si velmi na omylu. Do práce se jinak nedostaneš protože to staré lokální podnikání skončilo, doby kdy všichni dělali v místní jzd, přidružené výrobě atd. padly se socialismem. Dneska pokud nechceš bejt povalec auto potřebuješ jako nezbytnost. Plus žena musí občas k doktorovi, na nákup atd. Takže vlastně zjistíš, že potrebujes auta dvě.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: Nebo naopak drazsi doprava po silnici. Coz formou myta jde resit pomerne snadno jiz dnes. Nase zeme se nemusi orientovat na to byt "levnym tranzitem" pro zbytek Evropy. A ano, mas pravdu - snizeni carbon footprintu zadarmo nebude. Dokud budou na prvnim miste (usetreny) prachy a obecne prachy budou na prvnim miste, tak se nic nezmeni. Jiste muzes namitat, ze tvuj jeden kamion to nevytrhne - ale kdyz si to podobne rika kazdej, tak se nikam nic nepohne. V konkretnim pripade ty usetris za sklad vymenou za to, ze to odnasi lidi "po trase" tveho tovaru (hluk, emise, prach).
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: V tom pripade by ta doprava po kolejich musela bejt vyrazne levnejsi, ze kazdej podnikatel se snazi, aby zbozi na sklade bylo co nejmin a co nejkratsi dobu, ze jsou to dost neefektivne ulozeny prachy a navic skladovy prostory nejsou zadarmo, zvlast pokud jsou to objemny a drahy kramy.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: a tak soucasti te celkove zmeny mysleni snizujici nas carbon footprint musi byt zakonite i celkova zmena navyku - proste je si treba odvyknout i tem konzumnim navykum, ze "na pisknuti" mame defacto vsecko. Tenhle styl samozrejme nahrava tomu, ze se voli mene ekologicke prepravni kanaly.
    Opruz s objednanim vagonu je danej moderni historii... kdy se dlouhe roky zeleznicni doprava spise utlumovala a hazeli se ji vselimozne klacky pod nohy a podle toho to dnes vypada. Az tak nepruzny to byt ale nemusi - lokalne manipulak, vhodne po ceste sestavis ucelenejsi dalkove vlaky a ke konci to zas rozhazis. Dva tejdny to rozhodne trvat nemusi. Staci chtit a nevymlouvat se... jenze to je hodne i o te politice. V Praze jsme si luxusni prekladiste primo v centru defacto zlikvidovali...
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KRAMERIUS: Navíc, elektromobil, kterej tě doveze ve 4 na dovolenou i s kolama tě bude stát min mega, že ty auta, co stojí jako normální kombík jsou akorát mrňavý městský krabičky
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: S tou osobní dopravou máš pravdu, jinak ještě je ta železniční doprava je strašně nepružná, jde použít na stálé dodávky, ale jakmile potřebuješ objednat jednorázově přepravu, tak to trvá strašně dlouho a je to strašnej opruz. Firma kamarádova táty vyrábí keramický vložky do komínů, objednává materiál z polska, cca 4-10 kontejnerů, podle zakázek, standarně při silniční dopravě, když to objedná ráno, tak další pracovní den odpoledne to má, skusil to po železnici a dorazilo mu to za necelý 2 tejdny.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Ještě takový příklad ze života, který zažívám skoro každý rok - za jak dlouho bych takovým elektroautem dojel ve 4 lidech s plným kufrem a 4 koly na střeše z Prahy k moři (Chorvatsko, Itálie, Francie)? Rád jezdím přes noc, protože je všude klid, se 2 pauzama tam obvykle tak za 12-14 hodin jsem, s koly na střeše jezdím spíš na pohodu, jinak to leze do spotřeby.
    Pravidelně jezdím k příbuzným na Slovensko, zase plné auto a občas i ty kola na střeše, cca těch 400 km - dovezlo by mě elektroauto alespoň tam na jeden zátah? I v zimě se zapnutým topením? I s kolonou na D1? Současné auto mě v pohodě doveze tam i zpátky a ještě třetina nádrže zbývá.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to je vcelku individualni... ja Ostravu otocim klidne na jeden zatah... pokud jedu sam a nejede se mnou draha polovicka, ktera se dozaduje tu a tam WC pauzy :-)
    V elektrickych autech mas sice mene soucastek, ale o to vic tam je software. Navic takove auto uz typicky neni offline - ale je nekam pripojene. Benzinove pumpy take nejsou jen mistem, kde cpes palivo do auta... ale prave jsou i mistem odpocinku / obcerstveni behem cesty. A tenhle byznys samozrejme s elektroauty nepadne.
    Teorie o ostrovnim FVE systemu je pekna - ale dnes rozhodne nejde o technologii, co si (v tom scale, aby to nabilo auto) rozhodne nepostavi na strese sveho domu kazdy. Jednak vlastni dum se stava pro mnohe luxusnim zbozim, druhak ta technologie je porad draha... protoze malokdy to mas tak, ze bys mohl ze solaru rovnou krmit auto - v dobe, kdy sviti slunko je auto typicky pryc s jeho majitelem. Jo a Saudi rozhodne na tomto poli nespi... a treba takova Dubai v sousednich UAE je v tomto i zasade i progresivnejsi nez Praha ;-)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Proč za den? Já těch 1200km ujedu klidně za týden nebo za měsíc, jde o to že jsem kvůli nim na pumpě ztratil jen 5 minut, já nechci strávit každý den hodinu někde u nabíječky. Jinak trasy do 400 km jezdím běžně nonstop bez zastávky, asi mám pohodlnější auto :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: kolikrát reálně potřebuješ jet 1200 km za den? já když jedu po dálnice 2h v kuse (250 km), tak jsem většinou vyřízenej a potřebuju si stejně dát tak půl hoďlku pauzu.

    širíší celkové důsledky příklonu k elektromobilitě jsou podceňované.. vzhledem k menšímu množství servisovatelných součástek jsou samozřejmě vyděšené autoservisy se svojí sadou tradičních dovedností. automotive průsmysl v širším smyslu - včetně bazarů, servisů, benzínových pump, apod. - jsou dnes cílovou oblastí řady učňovských oborů, a je to dnes spíš vlastně forma životního stylu a sociálního statusu, hlavně na venkově: mám auto, tedy jsem (ostatně, sondou do tohohle světa byl i seriál Most, i když to nevypadalo jako první linie vyprávění....)

    osobně se s tímhle nemůžu smířit a je to jedna z věcí, kvůli kterých u Pirátů nebudu patřit k hlavnímu proudu. Už jen třeba to, že elektromobilita jde ruku v ruce s ostrovními fotovoltaickými systémy a vzájemně s nimi se dobře doplňuje, to je prostě to, co jde proti hlavnímu proudu myšlení. Teď se všichni smějí.. ale ve skrytu duše se pumpaři bojí o práci (nabíjecí stanice budou víc o tom, aby nabídly i příležitost pro strávení volného času během nabíjení - pumpám to podobné nebude)

    Nevěřím, že Saúdi, Putin a další nedotují lobby, zpochybňující výhody elektromobility. Jasně, konspirační teorie, ale...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam