• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    XCHAOS: pasivním konzumentem můžeš být i když vytváříš obsah. Víc do detailu bych nechtěla jit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ok, ok, ale můžeme se alespoň shodnout, že člověk, co používá Internet nejen ke konzumu, ale i k tvorbě obsahu, nějakým způsobem, aspoň něco o sobě dává vědět světu, prostě nějak interaguje a není na rozdíl od televizního diváka jen pasivním konzumentem?

    Samozřejmě, udělat něco užitečného offline je super a nej a klidně se seber a jdi to dělat. I mě ta návykovost online interakce občas štve. Ale pořád je otázka,s čím to srovnáváš: "ideální čirý konzument ideálního kultivovaného obsahu" nikdy neexistoval. Je to vzpomínání na staré zlaté časy, které zkrátka nikdy nebyly: lidi zabíjeli čas všemi možnými způsoby, různé společenské vrstvy různě, samozřejmě.

    Já prostě za hlavní smysl sociálních sítí pokládám občanskou novinařinu. Kromě té tam ale samozřejmě musí vzniknout i ekosystém zábavy. Časem by správně vytuněné sociální sítě mohly konkurovat komerčním seznamkám, které popravdě pokládám za zlo (jak to, že většinu online seznamek vlastní firma match.com? a jak to, že většina manželství se dnes rozpadá - není to náhodou proto, že seznamky jsou větší business, když existuje rezervní armáda nezadaných?)
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    XCHAOS: taky nemám ráda ten mem ale je to prakticky mem. Je pravda že když se střízlivě podíváme na vlastní pocity a z nich vyplývající potřeby nebo impulzy (což klidně může být třeba, někomu pomáhat), zjistíme že jsou to self-serving záležitosti.

    Což neznamená automaticky nějaké odsouzení. Ale musí proběhnout vyjasnění si motivace a vůbec svého vztahu k sobě, k světu, jak se ovlivňují navzájem.

    Každý člověk je by default narcistní a pak musí dojít k nahlédnutí toho a kultivaci ovoce toho vhledu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ad "anti-tech" sentimet: já samozřejmě od začátku v Pirátech razil, že je důležité mít technologie pod kontrolou, ne být pod kontrolou technologií. Současný trend "hlavně digitalizovat všechno a moc nepřemášlet, co ta byrokracie vlastně znamená" jsem nikdy netlačil. Proto taky v současných Pirátech nejsem osobnost, která by stála nějak v popředí, spíš je využívám k zviditelnění vlastních agend (třeba toho Mastodonu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: Sociální sítě lidi baví. Berou práci všem bavičům, kteří se bavením lidí živili profesionálně, což vážně ohrožuje zábavní průmysl. V podstatě potenciál sociálních sítích destabilizovat infotainment a anihilovat některé aspekty pozdního kapitalismu mě rozhodně baví.

    Mastodon je oddělené téma. Nemá cenu ho vnucovat lidem, kteří nechápou, proč by se o něj měli zajímat. Chci ale maximálně napomáhat lidem, kteří vědí, proč by se o něj měli zajímat. V případě Pirátl ty Piráty, kteří se o něj nezajímají, vůbec nechápu: proč teda k Pirátům lezli? Jen proto, aby jim vysvětlili, že všechno, co si myslí, je špatně?

    Skutečně, ta otázka, jak udržet původní ideje Pirátů před přívalem přirozených potřeb kariéristů, je zajímavá. Potřeba, aby reálně fungující strana téhle velikosti měla aspoň 4000 členů a potřeba, aby se kooptovali způsobem, který udrží alespoň základní názorovou kontinuitu, samozřejmě šly zásadně proti sobě....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: no ty si ale vyčetla lidem, jejich timeline, že je to náhrobek a tak. Nemůžeš ale rozlišit jaká část toho náhrobku byla nějaké praktické ego a která "narcistní" (obecně, ty útoky na "narcismus" jsou takové módní, už jsem si vyslechl, že pokud chci někomu pomáhat, je to proto, že jsem "narcis" a chci lidi manipulovat... tak jasně, ale dělám to už fakt dlouho a furt mi to nejde, zatímco tomuhle virálnímu memu se podařilo rozšířit... že by pomocí sociálních sítí? že by si lidi dočetli na sociálních sítích, že tam vlastně projevují jen svoje narcistní ego, takže si oddychnou, zaklapnou notebooky a už se tam nikdy znovu nepřihlásí? :-)

    Hlavně, když si vybíráš přátele, vybíráš si je přece podle nějakého společného vkusu, zájmů, apod. Těžko budeš tahat známé na hudbu, kterou nenávidí. Na jídlo, které nemají rádi. Na výlet, který je nebaví. Atd. atd. Sociální sítě umožní alespoň rámcově odhadnout, jestli jsi v partě s lidma s aspoň přibližně stejným vkusem. A inzerovat třeba akce, na kterých se s nimi můžeš potkat a tak.

    Před sto lety by někdo třeba vydal sbírku poezie, aby světu inzeroval svojí osobnost. Nebo by psal sloupky do novin. Dnes si udělá účet na sociálních sítích a nahraje tam fotku své kočky, jak mu sedí na klávesnici notebooku. To je prostě realita. Evoluce toho, co lidi pokládají za svojí osobnost. Nemá cenu se proti tomu vymezovat, lidi to prostě dělají, dokud někdo nevymyslí nějakou lepší zábavu.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Jak asi víš, žijeme v post-informační společnosti, většina informací online jsou dezinformace a jediný logický závěr je nevěřit nikomu. Sociální sítě včetně mastodonu slouží zejména k šíření dezinformací a manipulaci.

    Jsem přesvědčena o tom že v blízkém budoucnu se zrodí anti-tech sentiment kdy užívání sociálních sítí a informační technologie vůbec si budou lidi škálovat tak aby dosáhli užitečného minima. Ono je moudré dělat to už včera a nečekat na sentiment.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: proč ne... mě bylo 26, měl jsem pocit, že můj život ještě k něčemu bude ... :-)
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Včera jsem pod silným dojmem anti social network sentimentu zaklapla počítač a šla spát v rozumnou dobu a hlavně vědomě. To je krása. Cítila jsem takovej healing a lásku a úctu k sobě.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Let’s party like it’s 1999
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: takže tvým ideálem je fotbalový fanoušek či jiný účastník hromadných akcí, který se zcela zříká vlastního ega, vlastní osobnosti, pouze ve jménu emocionálního souznění s davem? (mimochodem, řada účastníků dění na sociálních sítích dělá chvilkové krávoviny právě jen za účelem emocionálního souznění z davem.... to je třeba ten tiktok... a o žádné velké citáty nebo nadčasovost tam nejde... je to stejný princip, jako dav na stadionu, akorát společně vraždí superhvězdy a dělí se o 15 sekund slávy... 15 minut je moc TLDR, totiž...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SKY_MAX: na předpokládání volebního vítězství si hraje Spolu, tak proč se snažit je vytlačit z tohohle trhu, když to možná je niche market, který není až tak velký - temhle typ voličů? Co když takhle uvažovali/volili spíš boomeři, kteří dnes už odcházejí a realita je úplně jiná? Tenhle typ voličů nás možná volit nebude, ať uděláme cokoliv.

    A naopak: když budeme zatvrzele opakovat, že cílíme na 8% voličů, kteří prostě nemají koho volit, a že uvidíme, jak vliv se s tím dá získat - tak se docela dobře může stát, že se ukáže, že takových voličů je ve skutečnosti 16%.

    Nereaguješ na moji tezi, že leitmotivem kampaně roku 2017 byl vězeňský autobus, a že tady na NYXu byl shitstorm, jak ta kampaň byla protestní a antisystémová a lživě obviňující a kdesi cosi, a spousta z nás honem poukazovala, že kromě téhle marketingové zkratky máme i spoustu pozitivních bodů v programu (tedy snažili jsme vyhrabat, co taky třeba chceme, a ne jen to, proti čemu se Jakub s Mikulášem marketingově vymezovali... a to dost jednotně a "podle rad zkušených odborníků").

    Víceméně - porazit "zkušené odborníky v oblasti komunikace" je vlastně větší výzva, než jen porazit konkurenční politiky. V tom roce 2017 jsem vysvětloval, že našim skutečným oponentem není Babiš, ale ve skutečnosti Marek Prchal - profesionál, který se nechá chladnokrevně najmout od oligarchy, je pro demokracii větší nebezpečí, než oligarcha samotný, který je bez toho profesionála vlastně politicky bezvýznamný...
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    ok tim bych uzavrela me vecerni okenko radikalni pravdy, vic uz pravdou tapetovat nebudu. ani nepravdou
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    diagnoza desynchronizace s casoprostorem
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    your social media profile is your tombstone. a memorial of moments of your life, moments that have passed away.

    dead or alive? #deleteinstagram
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    predstavte si svet, ve kterem jste vy vzdy jen vy. na miste. rano se vzbudite a vykrocite do sveta ktery nema o vas zadne preconceptions protoze je nema odkud mit. vy jste jenom vy. nic a nikdo jiny.

    to je uplne radikalni. tady se dotykame lidske bytosti na velmi fundamentalni urovni, totiz identifikace vlastniho ja. ja jsem vzdy jen ja, tady a ted. nikde nebeha zadne moje druhe ja. to je uleva jak prase.
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    profil na socialni siti je jako takovy epitaf, soubor citaci a fotek in memoriam, duch ktery je vzdy nejaky cas po smrti ale nejakym prazvlastnim zpusobem jsme prijali spolecensky konsenzus o tom ze se tim duchem nechame v teto in memoriam kulturni masinerii reprezentovat.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    XCHAOS: Jestli tě zajímá víc, proč fungovala kampaň v roce 2017, tak si přečti diplomku tohohle týpka https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/99664
    Uvede tě to trochu do politickýho marketingu, profesionální politický kampaně a těhlech pojmů. Ať se v tom trochu zorientuješ a víš o co běží.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: ty lidi kolem tebe ti nikdo nebere. Ale pro některé z nás je důležité vrátit Internet k jeho kořenům, když byl takový, jaký v nás vzbuzoval naděje. Facebook, Instagram, Xitter, Tiktok... to jsou centralizovaně vlastněné, provozované a spravované platformy, které ve mě žádnou naději na sociální pohyb či změnu nevyvolávají. (NYX se od nich odlišuje jen tím, že je malý a místní, ale současně je strašně provinční... což si člověk uvědomí až na tom Mastodonu, kde se víc cítí jako světoobčan)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: myslím, že tady směšujeme několik věcí dohromady. Ano, sociální sítě možná byly v roce 2017 dělané líp, než teď, ale současně tehdy nebyly ve společnosti tak strašně masivně používané a kdokoliv je dělal dobře, tak zabodoval... dnes se sebelepším obsahem ztratíme v šumu.

    Ta kampaň tehdy byla velmi výrazná, ale současně byla úspěšná naproti tomu, že byla pro část veřejnosti šokující. Pamatuju si, jak silné emoce vzbudilo spojování Kalouska s už i tehdy pradávnou kauzou padáků na tom autobuse. Od té doby jsme daleko uhlazenější, daleko opatrnější. A není pravda, že by se nějak méně používal jednotný font, jednotný vizuální manuál, apod.

    Takže nejde o to, co chápu či nechápu: já ani nejsem v žádné stranické funkci, jsem řadový člen, moc jim do toho nekecám, těm co se cpou víc do popředí. Ale sleduju to přeci jen z větší blízkosti, než náhodný kolemjdoucí volič, a ty povrchní dojmy prostě jsou subjektivní a nejsou plně pravdivé. Věci, co fungovaly v roce 2017, dnes nefungují. Nejde o to, že bychom je nedělali, jak je nám podsouváno. Prostě se jen doba změnila a ty postupy, co tehdy byly nové a správné, dnes už nefungují.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: pokud jsi to ani po takove dobe nepochopil tak si ted propad zaslouzite...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam