CHORCHE: to je naprosté překroucení faktů. Koalice s PirSTAN měla v kampani ještě méně původních Pirátských témat, než ta Horákova kampaň v roce 2017: zůstal tam vágní příslib boje proti korupci a digitalizace státní zprávy (což bylo spíš takové přihlášení do výběrka, protože vláda to prostě neměla komu hodit na krk)
Otázka je, do jaké míry třeba já mám vliv na složení volebního programu, když se to pořád snažíš nějak stavět tak, že Piráti něco dělají podle mě - ne, nedělají, střídají se v mediálním odboru různě a vlastně bez ohledu na co zkusej, dopadá to spíš náhodně, protože voliči taktizujou.
Krajské a Evropské volby jsme prohráli celkově nějak proto, že bývají referendem o vládě, a ta Fialova je minimálně srovnatelně nepopulární, jako předtím ta Babišova. ODS se to bude snažit prezentovat, že to či ono udělala "kvůli Pirátům", takže očekává, že vyhazov Pirátů z vlády ji nějak zázračně přinese pí-ár body (možná to ale budou body u jejích sponzorů, než u voličů, ale to je vlastně asi fuk).
Daleko víc za tím slyším "mějte rozum, tvařte se jako použitelný koaliční partner pro ODS". Tohle se ale zkusilo v roce 2021 a nějaký super výsledek to nepřineslo.
Ve skutečnosti se dá říct, že vlastně platíme daň za částečný úspěch v roce 2017, protože ten byl možný díky do značné míry nereálným slibům: Piráti v opozici byli vidět, ale nestalo se vlastně nic, došlo akorát ke sjednocení AntiBabiš pro volby příští, ale Piráti současně byli odstaveni v několika krocích.
Vůbec nevím, proč všichni sváděj špatný výsledek ve volbách do EP a krajů (s tím, že EP zas nebyl tak tragický, když máme jednu MEP a v krajích jsou Piráti celkově slabší,než v Praze) na to, že si "nencháme radit s kampaní". Výsledkem profi kampaně by mohl být i řádově horší, jak předvádějí různé pokusy marketingového typu. Aby se strana, která se vymezuje proti populistům, začala chovat populisticky, mi přijde naprd. Nabereme 1% naivních voličů, co jdou jen po image, a ztratíme 5% voličského jádra?