• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAGE: epiq bude elektrickej kamiq jako elroq je karoq
    zatím pokud vím škodovka představila elektrický hatchback/sedan ale plánujou něco
    jenže jelikož epiq má být za 6 (!) let tak tohle tak za 9 nejdřív
    a tou dobou už fabie budou stát 550 v základu protože inflace
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    SITH: Kamiq má o 90 l menší kufr než bude mít Epiq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DJFRACTAL: Ale tam jsou i prodávaný. Vyráběný:

    Všechny Škodovky kromě Citigo, takže:
    Fabia, Rapid, Scala, Kamiq, Yeti, Karoq, Octavia, Superb, Kodiaq, Enyaq
    Seat Ateca (ve Vrchlabí)

    TPCA Kolín:
    Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, po převzetí komplet Toyotou pak Aygo X a Yaris

    Hyundai Nošovice:
    i30, i30N, Tucson, Kona EV

    A pak ještě nějaký Kaipany, Gordony a možná ještě něco, ale to budou maximálně desítky ručně vyrobených kusů, u Gordonu spíš jednotky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je další problém s jakoukoliv debatou o SUV.

    Pojem SUV může zahrnovat od Škody Kamiq, což je mírně zvednutá Scala s asi o čtvrt litru větší spotřebou a praktičtějším kufrem, po gigantickej Mercedes GLS (v tebou poukazovaným případě navíc řízenej nějakou 150cm trpaslicí).

    Jinak já neobhajuju SUV proto, že bych je nějak miloval, to že mám toho Buicka není věc, ze který bych měl radost. Ale průměrnej zákazník překvapivě nekupuje SUV ani proto, že je úplně blbej, ani proto, že ho k tomu geronti donutili, ale protože ho chce a je pro něj lepší.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Klaus Zellmer (CEO ŠKODA Auto)

    With 6 new #EVs and an extensive update of our #ICE models, we are catering existing and new customers‘ needs around the globe. We are providing the best of both worlds during the transition towards #emobility. Let me summarise the most important things:

    🔋By offering 6 all-electric vehicles, we will provide the right car for every need: small, compact, combi and large EVs
    🔋In 2024, we will introduce our #Elroq - our all-electric compact SUV
    🔋In 2025, the #Enyaq iV family will receive a comprehensive update and adopt our new Modern Solid design language
    🔋In the same year, our small EV with a price tag of around 25,000 euros will be introduced - an important part of our product line-up
    🔋2026 will be the year for spacious EV fans: We will introduce an electric seven-seater for families
    🔋And last but not least: An all-electric #Combi model will take our strengths of this popular and successful Škoda body style into the electric age

    Efficient ICE engines and plug-in hybrid powertrains remain a mainstay during the transformation phase. Already this year, we'll combine the best of both worlds.

    🚙 The new generations of our flagship #Superb and top-of-the-line #Kodiaq SUV will include a plug-in hybrid version. And our Superb will be available as liftback AND combi.
    🚙 Upgrades of best-selling #Octavia, #Kamiq and #Scala underline our focus on affordable mobility for a wide range of customers.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Škoda Vision X byl koncept pro Kamiq. Že to mělo nejpodivnější pohonný ústrojí který v tu chvíli inženýři dokázali vymyslet bylo hádám spíš o tom, že se v konceptech chtějí předvádět.

    Že by reálně chtěli postavit hybrid s elektromotorem vzadu a ještě na plyn považuju za dost bláznivou myšlenku.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: proč
    celej koncern přechází na nový čistě BEV modely od 2026, vč. Škody
    myslim, že moc novejch modelů ICE už Škoda do té doby stejně nevydá
    akorát faceliftne fabii, octavii, kamiq, karoq, scalu
    asi v roce 2023 vydá superb 4
    a možná ještě vyjde jeden kodiaq či nějaký crossovery/suv
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Naprosto nedokážu odhadnout. Podle mě musí mít v rukávu nějakou baterkovou revoluci, protože jinak by do takový šílenosti nešli (pokud to nemyslej tak, že Scalu nahradí Kamiq, protože Scalu stejně lidi moc nekupujou).

    Ale někde tvrdili, že do 5 let chtějí mít auto cca týhle velikosti do 20 tisíc euro základ. Pak je otázka, co dojezd, jestli třeba dokážou udělat auto v základu za 500 tisíc s dojezdem 350 a s dojezdem 500 pak za 600, tak by to bylo dost zajímavý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Mýlíš se určitě, podle toho článku.

    Bude to na zmenšený platformě MEB s osekanou baterkou (max 45 kWh znamená, že dojezd 300 km WLTP když to hodně dobře půjde), protože větší se tam jednak nevejde rozměrově a druhak finančně.

    A i podle článku to má být ekvivalent Seatu Arona, čili u nás Škody Kamiq (alias vyšší Scala). Takže ještě o něco větší než Fabia, která je o třídu větší než Citigo.

    To by znamenalo, že to auto bude při ceně 520 tisíc korun bylo cca o 100 tisíc dražší než benzínová Arona nebo Kamiq, při dnešních cenách. V cenách roku 2025 už to bude nejspíš tak o 50 tisíc, protože cenu spalovacích aut zvýší ekopokuty a Euro 7, který tou dobou už tuším začne platit.

    Ale je pořád otázka, jestli to bude za tu cenu mít těch 45 kWh, podle mě nebude a základ bude třeba 33 kWh nebo tak něco. Což z toho dělá auto čistě do města...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TOMBRIDER: Oficiálně "jenom" za 15...

    Velké auto, drahé na pořízení i provoz a přesto relativně malá kapacita...
    Na poměřování penisů asi OK, ale jinak...? Kufr má jen o cca 30% větší, než menší, úspodnější a levnější Fabia Combi...

    BOBASH: SUV jsou jen "kompenzátory impotence" pro městské řidiče. Je to kategorie vozů primárně pro Rusy se zlatýma zubama, jejich kočičky a jejich české byznyspartnery...

    Žebříček nových vozů u soukromníků je jiný, vévodí mu malá městská auta typu Škoda Fabia/Kamiq/i30...

    Tedy pardon... Kamiq je vlastně papírově SUV... Sice je menší než i30 kombi, ale papír snese vše, stačí o pár cm vytáhnout podvozek (Kamiq je asi o 4 cm vyšší než i30)

    Ad TM3/TMS - tohle se postupem času změní, až th první série už nebudou zvládat aktuální fíčury...
    FSD je "nice-to-have" ale u prvních vozů nejspíš nikdy nepůjde plně zprovoznit a tím klesne jejich cena...

    Ad i3 - v rámci ČR postačuje v podstatě všude a (skoro) všem, co teď jezdí ve Fobii (která je menší, než i3), nebo něčem menším. Velkou nevýhodou je ale konstrukce baterky, která je sice modulární, ale jednotlivé moduly se liší, což dost komplikuje náročnost/dostupnost repasí....

    Nicméně četl jsem příspěvky od několika lidí, co i3 koupili jako ojetinu a OK
    Nový má udávaný dojezd 150 km (tj. běžný řidič 180km, motožurnalista 100km), ojetiny mají většinou dojezd 130-140km - což je na pohodu...
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Když tak v rychlosti koukám, tak nové auta s LPG vyrábí Dacia a Mitsubishi.
    Nová auta s CNG nabízí snad jen Škodovka, která se to trochu snaží tlačit, viz loňský článek: Proto jsme představili a brzy uvedeme na trh modely Škoda Scala a Škoda Kamiq G-TEC a nedílnou součástí nabídky CNG vozů je pak model Octavia, který nabízíme již od roku 2014.“
    Takže mimo ČR to bude asi o něčem jiném jak s poměrem zastoupení, tak s možnostmi tankování. A po Evropě bych jel asi radši elektromobilem, když tak koukám na http://www.ngva.eu/stations-map/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: ID.3 a především Enyaq bude rozumná konkurence. Ale jak říkáš – ještě není. A mimochodem, ten software je peklo – na stejný architektuře stojí nová Octavia a facelift Superbu, obojím jsem jezdil a dělá to skvělý věci. Třeba tomu přestane hrát audio a neopravíš to jinak než totálním restartem auta včetně vystoupení/nastoupení.

    Reálná konkurence pro Model 3 ale existuje, je to Kia e-Niro a Hyundai Kona. Reálný dojezd dražších verzí 450 resp. 500 km, vnitřní prostor asi o něco menší, ale furt dostačující na použití rodinnýho auta (e-Niro je velký cca jako Škoda Kamiq, alias jako Fabia Combi), prestiž se sice nekoná a jízdní výkony na Teslu nemají ani zdaleka, ale jakž-takž je to konkurence. A za 1,25M máš větší dojezd než u základního Modelu 3.

    To je v tuhle chvíli nejblíž reálný konkurenci pro trojku.

    Konkurence pro S a X neexistuje. Všechny ty I-Pace, EQC, e-Trony a podobně jsou směšný svým nepoužitelným dojezdem. Dobrý tak maximálně pro bohatý paničky na rozvážení dětí po drahejch soukromejch školkách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam